مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

ثبت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در قشم/ نوروز ۹۵متفاوت تر از گذشته

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۰۸:۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۸۷۹۳۴
ثبت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در قشم/ نوروز ۹۵متفاوت تر از گذشته
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت رسمی یک میلیون و 245 هزار و 315 تردد مسافران در نوروز 95 قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی گفت: این تعداد مسافر از 25 اسفند 94 تا پایان سیزدهمین روز فروردین 95 از راه های زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شدند و پس از بازدید از ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری این منطقه، از جزیره قشم خارج شدند.

وی افزود: در زمان یاد شده، 631 هزار و 129 مسافر وارد جزیره قشم شدند که این آمار در قیاس با همین زمان در سال گذشته که 582 هزار و 967 مسافر بود، با 8 درصد افزایش رو به رو بوده است.

به گفته رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، 614 هزار و 186 مسافر نیز طی 18روز تعطیلات پایان سال و نوروز از جزیره قشم خارج شدند که در مقایسه سال گذشته و با خروج 577 هزار و 24 تن، 6 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات امسال 20 هزار و 333 مسافر از مسیر هوایی وارد قشم شدند بیان کرد: این تعداد مسافر در قیاس با همین زمان در سال گذشته که از طریق فرودگاه بین المللی قشم با 14 هزار و 16 مسافر هوایی وارد شدند، دارای رشد 45 درصدی می باشد.

مومنی به آمار ورود 111 هزار و 446 خودرو مسافران به درون جزیره با استفاده از لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد 105 هزار 46 دستگاه خودرو وارد جزیزه قشم شد که در این زمینه نیز با افزایش 6 درصدی رو به رو بوده ایم.

وی ادامه داد: در این دوره یک میلیون و 267 هزار و 289 شب اقامت مسافران به ثبت رسیده و امیدواریم با تدابیر ویژه در سال آینده شاهد افزایش سفرها و ماندگاری بیشتر مسافران در قشم باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به اهمیت سلامت سفر مسافران نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای نظارتی ستاد اجرایی خدمات قشم طی 18 روز فعالیت خود بیش از چهار هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد را کشف و نسبت به امها آن اقدام نمودند.

به گفته وی طی این زمان، 116 واحد صنفی به دلیل رعایت انصاف و مشتری مداری از سوی کمیته نظارت ستاد تشویق شدند و به چهار هزار و 392 واحد متخلف تذکر داده شد و نیز 57 واحد متخلف اخطار کتبی گرفتند و 32 واحد متخلف نیز تعطیل شدند.

مومنی راه اندازی برنامه های رادیویی را از ویژگی های تعطیلات نوروز 95 قشم برشمرد و گفت: رادیو آوای قشم برای نخستین بار در روزهای تعطیل نوروزی بر روی امواج رادیو خلیج فارس راه اندازی شد و به دلیل ارائه برنامه های شاد و پیام رسانی مناسب با اقبال عمومی همراه گردید.

وی همچنین ویژه برنامه های تلویزیونی شب های قشم و مصاحبه با مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم را از دیگر ویژگی های نوروز 95 دانست .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز