با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین؛

پروژه بردینگ شهری تصویب شد

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۰۲:۵۹
کد خبر: ۳۸۸۵۴۸
پروژه بردینگ شهری تصویب شد
برنامه بردینگ شهری با هدف ایجاد سرزندگی و شادابی شهرهای کوچک و بزرگ استان و طرح اختصاص یک روز سال به شهر در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از تصویب پروژه بردینگ در استان خبر داد و با اشاره به تاثیرات قابل توجه اجرای این برنامه در توسعه شهرها و به ویژه شهرهای کوچک گفت: پروژه بردینگ شهری و سرزندگی شهرهای استان قزوین با هدف شناسایی هویت و قابلیت های بالقوه و بالفعل این شهرها در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی به تصویب رسید.

محسن اسماعیلی در ادامه افزود: معرفی شاخص ترین ویژگی هر شهر به عنوان برند آن و همچنین اختصاص یک روز از سال برای در کانون توجه قرار دادن آن شهر از دیگر اهداف این برنامه می باشد.

مهندس اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهرهای کوچک و بزرگ استان نیازمند توجه هستند تا درسایه نگاه ویژه مسئولین، مردم و اصحاب رسانه شادابی و سرزندگی خود را دوباره بدست آورند، عنوان کرد: در گام نخست 13شهرستان به صورت نمونه مورد بررسی، مطالعه و جمع بندی قرار گرفته اند.

مدیر شهرسازی و معماری همچنین اظهار داشت: مقرر شد پروژه انجام شده توسط کمیته راهبردی منتخب در سال 95عملیاتی شده و به طور همزمان مطالعات مربوط به سایر شهرهای استان نیز به صورت جامع بررسی شود و به انجام رسد.

نسیم دایی محقق این پروژه با اعلام اینکه مطالعات این پروژه به دستور مهندس مانی فر دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی از سال93 در حوزه مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده، گفت: استخراج اطلاعات مربوط به هر شهر براساس 6شاخص عمده محیطی، طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کالبد و سیاسی اولین گام از مراحل انجام پروژه بوده است.

مهندس دایی در خصوص منابع اطلاعاتی و ماخذهای کسب آگاهی پیرامون مطالب مورد نیاز بیان کرد: نظرات مهندسین شاهد شهرسازی و معماری و شهرداران هر شهر، نظرات و دیدگاه شهروندان و همچنین کسب نظر از صاحب نظران و اساتید از جمله مراجعی که برای انجام این پروژه و به شیوه های مختلف جمع آوری شده است.

نظر شما