مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدیریت منابع ، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۸۸۸۸۵
مدیریت منابع ، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیریت منابع درون سازمانی و برون سازمانی لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان با تبریک سال 1395، سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خاطر نشان کرد: معلمان و دانش آموزان نقش موثری در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با اشاره به فشارها و تحریم های گوناگون سلطه گران نسبت به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: باید با افزایش توانمندی خود در زمینه های اقتصادی، سیاسی، علمی ، فرهنگی  و نظامی، کشورمان  را در برابر مستکبران تجهیز کنیم.

محسن بیگی درون زا و برون زا بودن را از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: تلاش، فعالیت، خود باوری، احترام به حقوق دیگران، متکی به توان داخلی و استفاده از ظرفیت های درونی در راستای جبران وابستگی ها، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اتلاف منابع در دستگاه های دولتی و خانواده ها، گفت: باید فرهنگ استفاده صحیح و مدیریت منابع، توسط والدین و معلمان به دانش آموزان آموزش داده شود تا آنها بتوانند با درایت و عقلانیت، نیاز های اساسی را شناسایی و در راستای بر طرف کردن این نیاز ها تلاش کنند.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه تحقق اهداف تعلیم و تربیت در مواقعی  که منابع محدود می باشد، هنر مدیریتی  است، گفت: فعالیت آموزش و پروش در سال 94 مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.

وی بر ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تاکید و خاطر نشان کرد: ساماندهی اصولی نیروی انسانی آموزش و پرورش بر اساس  برنامه ها و نیاز سنجی، از اتلاف بخش زیادی از سرمایه آموزش و پرورش جلوگیری کرده و موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

محسن بیگی با اشاره به فعالیت 239 مدرسه یک تا پنج نفره در استان کرمان، اظهار کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور به اهتزاز در آمده است.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نظر کمی به اهداف خود رسیده است، گفت: باید در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی تلاش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز