آموزش کارشناسان محیط زیست روسیه در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۰:۱۹
کد خبر: ۳۸۹۲۷۱
آموزش کارشناسان محیط زیست روسیه در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی
مدیر انجمن تخصصی پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک اسفراین در حاشیه این دوره آموزشی به گفت : به منظور همکاری هر چه بیشتر در خصوص برنامه های حفاظتی و تحقیقاتی پلنگ ایرانی دوتن از کارشناسان محیط زیست روسیه به مدت 5 روز در پارک ملی سالوک اسفراین آموزش های لازم در خصوص پایش پلنگ ایرانی را فرا می گیرند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر آرزو صانعی گفت : در این دوره آموزشی کارشناسان در بخش های تئوری و عملی با چکونگی رها سازی پلنگ در محیط های طبیعی ، روشها و ابزارهای رد یابی ، روشهای بی هوشی ، نمونه برداری و طراحی و مطالعات نظامند و روشهای دوربین گذاری آشنا شدند .

دکتر آرزو صانعی افزود : پارک ملی سالوک اسفراین با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی این منطقه که ترکیبی از کوه و دشت است دارای ارزش های بالقوه ای در ابعاد پژوهشی و علمی است و همچنین این منطقه از تنوع اکوسیستمی نسبتا خوب و به تبع آن از تنوع گونه ای مطلوبی برخوردار است .

مدیر انجمن تخصصی پلنگ ایرانی گفت : با توجه به رها سازی دو پلنگ ایرانی در محیط زیست طبیعی روسیه اجرای چنین برنامه های آموزشی می تواند قدم موثری در معرفی پلنگ ایرانی باشد .

پارک ملی سالوک با مساحت 8 هزار و 231 هکتار در شمال غربی اسفراین قرار دارد و یکی از زیستگاههای مهم و با ارزش پلنگ ایرانی محسوب میشود.

از گونه های مهم جانوری در پارک ملی سالوک قوچ و میش اوریـال و پـازن و بـز وآهو ، گراز ، گرگ ، روباه معمولی ، شغال ، کفتار،گربه پالاس، سمور سنگی ،تشی ، کبک ، کبک دری ، تیهو ، کوکو ، قرقاول، چکاوک ، انواع سسک ها ، کوکرها ، سهره ها، سارگپه ها ، بحری ، کفچه مار و مار آتشی نام برد.

 

نظر شما