رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

"کلزا" جزو محصولات استراتژیک کشاورزی است

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۷:۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۸۹۳۳۵
کلزا  جزو محصولات استراتژیک کشاورزی است
ابراهیمی پاک: تولید کلزا به دلیل تأمین روغن و جلوگیری از واردات آن اهمیت دارد و توسعه مزارع کشت کلزا نیز به دلیل تناوب باغات، اصلاح خاک و افزایش عملکرد غلات مهم تلقی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید که عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور و دکتر نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند از اولین مزرعه تولید بذر f۱ رقم نپتون کلزا کشور در مجتمع کشت و صنعت نیکو دشت قزوین در شهرستان بوئین‌زهرا بازدید بعمل آمد.

در این مزرعه بذرهای اصلاح‌شده با عملکرد بالا و مقاوم در برابر ریزش و سرما تکثیر و بین کشاورزان توزیع می‌شود.

این بذر بیش از این از کشور فرانسه وارد می‌شد که با تولید آن در داخل از خروج  ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این مزرعه با تولید بذرهای اصلاح‌شده مناسب و مرغوب قادر خواهیم بود بذرهای موردنیاز کشاورزان را به‌موقع در اختیار آنان قرار دهیم.

دکتر نیاز علی ابراهیمی پاک افزود: کلزا  جزو محصولات استراتژیک است که وزارت جهادکشاورزی نسبت به تولید و توسعه آن تأکید دارد.

وی اظهار داشت: تولید کلزا به دلیل تأمین روغن و جلوگیری از واردات آن اهمیت دارد و توسعه مزارع کشت کلزا نیز به دلیل تناوب باغات، اصلاح خاک و افزایش عملکرد غلات مهم تلقی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ در استان قزوین در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه کلزا وجود دارد که در برنامه‌های آینده امیدواریم بتوانیم این میزان را تا سه برابر افزایش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز