وزیر آموزش و پرورش:

مشکل اصلی سیستان و بلوچستان کمبود نیروی انسانی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۱۱:۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۸۹۳۹۹
مشکل اصلی سیستان و بلوچستان کمبود نیروی انسانی است
علی اصغر فانی گفت: مشکل اصلی استان سیستان و بلوچستان کمبود نیروی انسانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر فانی شامگاه گذشته  در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی و اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی و اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش است، افزود: برای ماندگاری نیروی انسانی و استفاده از تجربیات معلمان باید از بوم برای بوم نیرو بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: میانگین ماندگاری معلمان در سیستان و بلوچستان زیر 3 سال است و ما در زاهدان که مرکز استان است با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: پذیرش نیرو از بوم برای بوم می‌تواند یک راه حل در کنار تخصیص ردیف‌های استخدامی برای حل مشکل کمبود نیرو در سیستان و بلوچستان باشد.

فانی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار در بودجه پیشنهادی دولت یک ردیفی معادل 50 میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستانی ایجاد شده است، گفت: مناطق محروم و دوزبانه از جمله سیستان و بلوچستان در اولویت برخورداری از بودجه پیش‌دبستانی قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در دو سال اخیر شاخص‌های اصلی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزایش یافته که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مبادی بیسوادی را در سیستان و بلوچستان مسدود کنیم، افزود: نباید کودک بیسواد پرورش دهیم.

همچنین وی خواستار تسریع در روند اداری راه‌اندازی پردیس فرهنگیان در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان است که در سال‌های اخیر با استفاده از نیروهای خرید خدمت تا حدودی این خلاء جبران شده است.

وی بیان کرد: باید زمینه جذب نیروهای خرید خدمت در سیستان و بلوچستان فراهم شود تا آنها دغدغه و نگرانی برای آینده شغلی خود نداشته باشند و تمام تفکر خود را در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان متمرکز کنند.

هاشمی افزود: اگر قرار است افزایش سهمیه استخدام داشته باشیم باید نیروهای خرید خدمت در اولویت قرار بگیرند و وضعیت آنها مشخص شود.

وی تاکید کرد: مدارس خشت و گلی یکی دیگر از معضلات این منطقه است که باید با همکاری وزارت خانه تا سال 96 برای برچیدن آنها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: افزایش رتبه و رفاهیات معلمان این منطقه نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا در راستای ماندگاری فرهنگیان در سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی دارد.

هاشمی با بیان اینکه چندزبانه بودن در سیستان و بلوچستان رایج است و به دلیل توجه نکردن به این موضوع شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هستیم، گفت: باید سهم زبان مادری را در نظام آموزشی کشور افزایش دهیم.

 

فانی با بیان اینکه سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان از نظر شاخص‌های آموزشی محروم هستند،‌ افزود: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت است.

 

نظر شما