امام جمعه اصفهان:

پیشرفت ایران براساس تلاش ملی بود

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۱:۵۹:۲۴
کد خبر: ۳۸۹۵۸۱
پیشرفت ایران براساس تلاش ملی بود
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کشورهایی که سایه آمریکا بالای سرشان بوده نتوانستند مانند ایران پیشرفت کنند، گفت: پیشرفت‌ های ایران در بسیاری از عرصه ها مثل فناوری هسته ‌ای و قدرت دفاعی مشهود است.
به گزارش برنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به 20 فروردین و قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در سال 58 افزود: امام(ره) آن را یک نعمت و هدیه الهی برشمردند که باعث شد ایرانیان در بسیاری از جنبه ها پیشرفت کنند.

امام جمعه اصفهان افزود:امام (ره) پیش بینی کردند که این قطع رابطه سبب ایجاد مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی می‌شود اما فرمودند ملت ایران هیچگاه ذلت را برای رابطه با ابرقدرت نخواهد پذیرفت.

وی اظهار کرد: ما زیر سلطه بودن را نمی‌ پذیریم و با آمریکا رابطه ‌ای نخواهیم داشت مگر اینکه آدم شود‌ و از ظلم کردن دست بردارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه جدایی ما از استکبار و همچنین تحریم ها باعث شد بتوانیم به انرژی بومی هسته ای دست پیدا کنیم، ادامه داد: دستیابی به این دانش حاصل تلاش جوانان این مرز و بوم بود.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد ظلم به ما بکند و مستکبر باشد، در کشور روی آن باز نمی‌شود و حضرت امام(ره) در این رابطه گفتند که ملت ایران خطرهای این قطع رابطه را می ‌پذیرد زیرا در غیر این صورت باید ذلت را بپذیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه با آمریکا روابطی نخواهیم داشت تا زمانی که رفتار خود را تغییر دهد، گفت: مشکلی با خرید و فروش ‌کالا با این کشور وجود ندارد اما آمریکا نباید برای ما تعیین تکلیف کند که آن کالا را کجا به کار ببریم.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین گفت: کارمندان، مسئولان و کارآفرینان باید زندگی کم خرجی داشته باشند، تشریفات اوایل انقلاب کم بود، ولی الان تشریفات و زندگی پرخرج زیاد شده است.

وی تاکید کرد: زندگی کم خرج و پرکاری از نشانه متقیان است و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

امام جمعه اصفهان به لزوم توجه زیاد مردم و مسئولان نسبت به مشکل کمبود آب اشاره کرد و گفت: برای کاهش هدررفت آب در بستر رودخانه و اطراف آن باید فکر اساسی کرد، مردم نیز بطور جدی صرفه جویی کنند.

وی همچنین به آغاز ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماهی با عظمت است و ماه ریزش گناهان و رحمت خداوند بر بندگان است.

 

 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز