برخورداری ۲۳ روستای استان ایلام از آب آشامیدنی سالم در سال جاری

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۲:۱۰:۴۷
کد خبر: ۳۸۹۶۱۰
برخورداری ۲۳ روستای استان ایلام از آب آشامیدنی سالم در سال جاری
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت : تا پایان سال جاری 23 روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نورالله تیموری روز شنبه در خصوص خبر این اظهار کرد: شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در این استان اکنون بیش از 70 درصد است که این میزان نسبت به متوسط کشوری (80 درصد) پایین تر است بنابراین ارتقای آن نیازمند توجه جدی تری در تخصیص اعتبارات این حوزه است. 

وی افزود: نزدیک به 177 هزار نفر در 580 روستای استان ایلام ساکن هستند که 499 روستا با بیش 175 هزار نفر جمعیت معادل 98.5 درصد آنها تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام یادآور شد: در مجموع 26 پروژه آبرسانی در روستاهای این استان در دست اجراست که تلاش می شود تا پایان سال جاری 23 روستای دیگر استان نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم و لوله کشی بهره مند شوند. 
تیموری گفت: چهار آزمایشگاه مجهز ثابت و سیار هم اکنون امر حساس پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف را در حد مطلوب و منطبق با استانداردهای کیفی در روستاهای استان عهده دار هستند.
وی تاکید کرد: تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 مشترک در بخش عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترکان بخش مسکونی و خانگی تشکیل داده اند. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام اضافه کرد: آب روستایی این استان از طریق 166 منبع که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده، تامین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز