معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همدان

همدان در زمینه صدور سند یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور است

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۰:۵۸:۰۱
کد خبر: ۳۸۹۷۰۲
همدان در زمینه صدور سند یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور است
محمود امیری گفت: طی چند سال متوالی، همدان در زمینه صدور سند اماکن روستایی یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت اماکن روستایی از مهمترین مسائل و مشکلات روستاییان به شمار می‌رود، اظهار کرد: همین امر در برخی از مواقع موجب بروز مشکلات اجتماعی و اختلافات قومی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور سند اماکن روستایی است، گفت: در راستای این برنامه در همه روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سند مسکن روستایی صادر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان تصریح کرد: از مجموع 941 روستای بالای 20 خانوار استان، نقشه تفکیکی املاک (ثبتی) 768 روستا انجام شده که شامل 156 هزار و 500 نسخه نقشه تفکیکی پلاک مجزا است.

وی با بیان اینکه از 23 شهر کمتر از 25 هزار نفر جمعیت استان نقشه تفکیکی املاک(ثبتی) 19 شهر شامل 20 هزار و 631 نسخه نقشه تفکیکی پلاک مجزا بوده است، افزود: این تعداد نسخه نقشه توسط بنیاد مسکن استان تهیه شده که در مجموع برای 140 هزار واحد سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است.

امیری با بیان اینکه طی چند سال متوالی، همدان در زمینه صدور سند یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور است، افزود: پارسال نیز توانسته‌ایم این جایگاه را مجدداً در کارنامه خود ثبت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای طرح صدور سند مالکیت برای مسکن‌های روستایی تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 3 میلیون و 16 هزار سند روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 2 میلیون و 916 هزار فقره آن روستایی و 100 هزار فقره آن مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است.

وی اضافه کرد: در همین راستا 4.6 درصد از اسناد صادره کشور در اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت متعلق به استان همدان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز