استاندار تاکید کرد:

باید سازمان های مردم نهاد را باور کرد

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۳:۳۳:۱۲
کد خبر: ۳۸۹۷۹۳
باید سازمان های مردم نهاد را باور کرد
همتی با بیان اینکه"سقفی و محدودیتی برای فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان وجود ندارد." گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید این موضوع را باور داشته و در راستای تحقق بخشیدن به آن اقدام کنند تا بتوانیم از ظرفیت عظیم سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در جلسه با تشکل های غیردولتی و مردم نهاد استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: دولت در شرایط کنونی از نظر اعتباری و نیروی انسانی کمبودهایی دارد که قادر نیست همه امور را انجام دهد لذا استفاده از تشکل های مردمی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

استاندار قزوین تصریح کرد: سازمان های مردم ‌نهاد باید اعتماد نظام و دولت را جلب کنند تا مدیران باور کنند که می توان برخی امور را به این نهادها واگذار کرد.

وی بیان کرد: نظام اسلامی مردم را امین می داند و دولت یازدهم تلاش می کند به این نگاه عمل شود و در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اگر بتوانیم همه امکانات را به کار گرفته و مردم را وارد صحنه کنیم به موفقیت می رسیم.

همتی یادآور شد: دولت باید در جاهایی ورود کند که هم مردم نیستند و هم بخش خصوصی وارد نشده در غیر این صورت دولت فقط باید برای تامین امنیت و سیاست گذاری و نظارت بر امور فعالیت کند.

وی گفت: مردم محرم نام و صاحب دولت و نظام هستند و باید به آنها اعتماد و کارها را به آنها واگذار کرد اما تشکل ها لازم است مراقب باشند تا در آنها نفوذ نشود و از مسیر منحرف نشوند.

وی افزود: جنگ تحمیلی نمونه ای از واگذاری امور به مردم بود و در این جنگ بخش زیادی از کارها به مردم واگذار شد.

همتی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد در جامعه و انقلاب ما ریشه در اعتقادات و باورهای دینی دارد و مهمترین تفاوت در سازمان های مردم نهاد فعال در ایران با سایر کشورهای جهان همین اعتقادات و باورهای دینی است.

وی عنوان کرد: دولت به لحاظ نیروی انسانی، منابع مالی، ابزار و امکانات قادر نیست تمام کارها را انجام دهد بنابراین به ناچار باید میدان را برای مردم فراهم کند تا بسیاری از امور به دست مردم جامعه سپرده شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی به موضوعی باور داشته باشیم در راستای آن باور گام برمی داریم تا فعالیت مورد نظر را انجام دهیم بنابراین در مورد سازمان های مردم نهاد نیز باید در گام نخست به این موضوع باور داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه"سقفی و محدودیتی برای فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان وجود ندارد." گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید این موضوع را باور داشته و در راستای تحقق بخشیدن به آن اقدام کنند تا بتوانیم از ظرفیت عظیم سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد به مردم است و مردم را امین خود می داند و دولت یازدهم نیز تلاش می کند این نگاه را به بهترین شکل ممکن عملیاتی کرده و در جامعه پیاده کند.

استاندار قزوین افزود: سازمان های مردم نهاد باید اعتماد نظام و دولت را حفظ کرده و نقش خوبی را در ساختن کشور ایفا کنند و مدیران هم باید باور کنند که دلسوزتر از مردم برای حفظ نظام نیستند.

همتی اضافه کرد: همچنین از این نهادها انتظار می رود برای رفع مشکلات جامعه نقش برجسته ای داشته باشند و توانمندی‌ های خود را در این راستا به‌کار گیرند.

وی مطرح کرد: سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده و دولت تدبیر و امید نیز تمام امکانات خود را در این مسیر بسیج و سازماندهی می کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی دولت به تنهایی نمی تواند موفق شود بلکه باید بستری را فراهم کرده و ساز و کار لازم را تبیین کند تا مردم وارد میدان شوند.

همتی اظهار کرد: صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن، پس انداز، افکار و خرد جمعی از مهمترین موضوعاتی است که مردم باید در تحقق اقتصاد مقاومتی به آن توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: تمام سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور در اقدام و عملی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز است، نقش ایفا می کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به معنای حقیقی حامی سازمان های مردم نهاد در این مسیر بوده و تلاش می کند انجام آن امور در گام نخست با مردم باشد و اگر جایی مردم و سازمان های مردم نهاد نتوانستند از عهده کاری برآیند یا شرایط لازم را در اختیار نداشتند، خود وارد عمل می شود.

همتی گفت: پایه های اصلی امنیت نیز با مردم تعریف می شود و اگر مردم در این زمینه مشارکت نداشته باشند، دولت نمی تواند امنیت را تأمین کند.

وی یادآور شد: رویکرد ما در استان قزوین پیاده کردن سیاست های دولت تدبیر و امید در اعتماد به مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز