فرماندار شهرستان ری بیان داشت:

نقش تربیتی مادر در خانواده محور توسعه و حرکت های اجتماعی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۵:۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۸۹۸۹۴
نقش تربیتی مادر در خانواده محور توسعه و حرکت های اجتماعی است
هدایت الله جمالی پور فرماندار شهر ری گفت: نقش تربیتی مادر در خانواده محور حرکت های اجتماعی و توسعه ای کشور است .
به گزارش خبر گزاری برنا در تهران "هدایت الله جمالی پور" معاون استاندار و فرماندار شهرستان  ری در آئین افتتاح نمایشگاه جشنواره همراز یاس و جشن بانوی مهر که با حضور جمعی از روسای ادارات و اقشار مختلف مردم بویژه بانوان در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد ، در سخنانی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امسال سال ویژه و مبارکی است چون مطلع آن با تولد حضرت فاطمه (س) آغاز شده و آخر سال نیز با تولد آن حضرت پایان می پذیرد و سال میمونی برای جهان اسلام خواهد بود.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های بارز حضرت فاطمه زهرا(س) خاطر نشان کرد: در طول دوران حیات پر برکت ایشان دو موضوع مهم وجود دارد؛ یکی اینکه ایشان در خانه نقش مادری را به خوبی ایفا می کرد و در تربیت فرزندانی شایسته که نماد تشیع و اسلام هستند کوشش کرد.

وی افزود: ذریه فرزندان ایشان نیز بعد از نبی اکرم(ص) تا دروان حکومت قائم آل محمد(ص) هدایت جامعه اسلامی را بر عهده داشتند. نگاه ویژه حضرت زهرا(س) به بعد تربیتی خانواده است و در طول حیات، ایشان یک لحظه از تربیت فرزندان و خانواده غافل نبود.   

معاون استاندار تهران، افزود: در بعد اجتماعی نیز برنامه های حضرت زهرا(س) نماد بارزی است و در دوران حیات پیامبر(ص) ، تمام بار مسئولیت خانه آن حضرت بر دوش حضرت فاطمه(س) است و به همین سبب پیامبر او را ام ابیها لقب دادند. بعد از رحلت نبی اکرم نیز ایشان در دفاع از ارزش های اسلام و دین خدا، در کنار امیرالمومنین(ع) نقش بارزی ایفا می کند که به عنوان یک الگو برای زنان جهان به شمار می رود.  

 جمالی پور با اشاره به اینکه فرزند صالح می تواند یک نماد برای جامعه باشد و مادرانی که از حضرت زهرا(س) الگو می گیرند، فرزندان متعهدی را تحویل جامعه می دهند، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز خانواده ها از بعد معنوی فاصله گرفته اند که خلاء بزرگی برای جامعه ما به شمار می رود؛ ما متخصصان بسیاری داریم که متعهد نیستند بنابراین نقش تربیتی مادر در خانواده محور حرکت های اجتماعی و توسعه ای به شمار می رود.

جمالی پور اظهار داشت: در هیچ کجای قرآن اشاره ای به اینکه بهشت زیر پای پدر است، نشده، بلکه در قرآن بشارت داده شده که بهشت زیر پای مادران است و این نشان دهنده ارزش و جایگاه مادر و زن در جامعه اسلامی است و زنان باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کرده و آینده روشنی برای جامعه خود ترسیم کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز