استاندار اردبیل :

توجه به مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض عمل به اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۸۹۹۰۰
توجه به مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض عمل به اقتصاد مقاومتی است
استاندار اردبیل گفت : توجه به مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض در واقع فراهم شدن زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا مجید خدابخش ، شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود : مقام معظم رهبری نیز در ترسیم سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه بیش از پیش به مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض را با حساسیت بیشتر مورد توجه قرار داده اند.

وی اظهار کرد : مدیران دولتی استان اردبیل در تهیه و اجرای برنامه ها در این ارتباط ، هر موردی را که به مبارزه با این سه معضل در جامعه کمک می کند لحاظ کنند در حقیقت به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در نشست اخیر با حضور استانداران سراسر ایران در قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تهران 11 برنامه ملی مطرح و به تصویب رسید گفت : از این پس همه مدیران باید در اجرای سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی از این برنامه ها پیروی کنند.

خدابخش با بر شمردن عناوین برنامه های اخیری که در تهران در ارتباط با اقتصاد مقاومتی مصوب شده اند، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد را یکی از این برنامه ها ذکر و یادآوری کرد: شفاف سازی معاملات و عملیات بانکی به جلوگیری از فساد اقتصادی در جامعه کمک موثر می کند.

وی با بیان اینکه باید در اجرای برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی متناسب با قابلیت ها و ظرفیت های منطقه عمل شود افزود : در استان اردبیل علاوه بر کشاورزی و صنعت بخش گردشگری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

استاندار اردبیل اظهار کرد : در سطح کشوری نیز به این بخش و به خصوص به جذب گردشگران خارجی توجه بیشتری می شود چراکه کشورمان دارای ظرفیت های متنوع برای افزودن بر درآمدهای خود از بخش گردشگری و پذیرش توریست است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای رسمی پارسال از 27 میلیون نفر زائر وارده به شهر مقدس مشهد تعداد سه میلیون نفر را گردشگران خارجی تشکیل می داده اند فراهم شدن بیش از پیش زمینه ورود مسافران خارجی برای استفاده از ظرفیت های گردشگری مذهبی ؛ طبیعت و سلامت را در استان اردبیل خواستار شد.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ممکن است اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی گاهی با قوانین و مقررات دارای تعارض باشند گفت : معاون اول رییس جمهور دولت تدبیر و امید قول داده است در هر استانی که برای این منظور به مصوبه دولت نیاز باشد در اسرع وقت تهیه و ارسال شود.

خدابخش ، خواستار آن شد که در نشست های آینده مربوط به اقتصاد مقاومتی استان اردبیل علاوه بر مدیران اداره ها و ارگانهای دولتی از دانشگاهیان و هر فرد صاحب نظری که ایده هایش می تواند به تحقق هرچه بهتر و سریعتر این موضوع در بخش های مختلف کمک کند دعوت شوند.

در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل تشکیل شد، مدیران تعدادی از ارگان ها برنامه ها و عملکردهایشان را در ارتباط با اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و پیشنهادهایی را در این زمینه ارایه دادند.

 

 

نظر شما