مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

کاهش محسوس نرخ بیکاری در لرستان با مساعدت بانکها

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۵:۴۰:۳۸
کد خبر: ۳۸۹۹۱۹
کاهش محسوس  نرخ بیکاری در لرستان با مساعدت بانکها
استاندار لرستان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کاهش نرخ بیکاری استان با همکاری بانک ها محقق شده، گفت: تا رسیدن به نقطه ایده آل اشتغال فاصله وجود دارد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،استاندار لرستان ،در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک های استان ،با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کاهش نرخ بیکاری استان با همکاری بانک ها محقق شده، گفت: تا رسیدن به نقطه ایده آل اشتغال فاصله وجود دارد اما باید پذیرفت کاهش بیکاری که طی سال ها ایجاد شده، در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.
استاندار نرخ بیکاری بالا را از چالش های پیش روی توسعه لرستان برشمرد و ادامه داد: هرچه این معضل افزایش یابد، توفیق مسئولا در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه کمتر خواهد بود.
بازوند وضعیت فعلی لرستان را روبه رشد ارزیابی کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از 34 به 36.2 درصد افزایش یافته که با وجود پیشرفت در این بخش نیز، باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' افزود: چنانچه کار عملیاتی انجام نشود، اقتصاد مقاومتی مفهوم خود را از دست می دهد.
استاندار مشکل اصلی لرستان را اقتصاد دانست و گفت: باید با برنامه ریزی مدون و جذب مشارکت بخش خصوصی، معضل رکود اقتصادی و ناهنجاری های ناشی از آن را کاهش داد.
بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی لرستان در سال 93 به ترتیب 14.9 و 34.1 درصد بوده که در سال 94 به 13.3 و 36.2 درصد رسیده است.

کاهش مستمر نرخ بیکاری و رتبه لرستان در کشور، طی حدود سه سال گذشته از دستاوردهای مهم دولت اعتدال در این استان محسوب می شود.
وی اظهار داشت: طی شهریور 92 تا پایان سال 94، جایگاه بیکاری لرستان در کشور، پنج رتبه کاهش یافته و این در حالی است که طی هشت تا 10 سال گذشته، لرستان همواره در صدر جدول بیکاری کشور قرار داشته است.

 

نظر شما