۴۵ هزار گردشگر نوروزی از موزه های ایلام دیدن کردند

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۱:۲۴:۲۹
کد خبر: ۳۹۰۲۲۰
۴۵ هزار گردشگر نوروزی از موزه های ایلام دیدن کردند
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال 45 هزار و 696 گردشگر و مهمان نوروزی از موزه های این استان دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اعلام کرد،این تعداد گردشگر از 27 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال از موزه مردم شناسی قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی دره شهر بازدید کردند.

وی با بیان اینکه موزه های استان با بازدید چشمگیر و پر شور گردشگران و مسافران نوروزی مواجه شد خاطرنشان کرد: در در این مدت 33 هزار و 457 نفر از موزه مردم شناسی قلعه والی، 11 هزار و 261 نفر از موزه باستان شناسی دره شهر و 978 نفر نیز از موزه کشاورزی کاخ فلاحتی بازدید کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: آداب، رسوم، سنن، لباس‌های محلی و صنایع‌دستی، پیشنیه تاریخی استان، فرهنگ و هنر بومی منطقه و کشفیات باستان شناسی استان از جمله آثار نمایشی در موزه های مختلف استان ایلام است.

شنبه زاده خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 95 آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از موزه‌های استان ایلام افزایش یافته و پیشینه تاریخی و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام بیش از پیش به علاقمندان و بازدید کنندگان معرفی شده است.
وی یادآور شد: استان ایلام با داشتن یک هزار و 500 ابنیه تاریخی و آثار طبیعی و تفریحی یکی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار است.
استان ایلام با دو میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز