معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

۴۰۰ تخت بیمارستانی این استان در دست اجراست

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۱:۴۳
کد خبر: ۳۹۰۵۷۹
۴۰۰ تخت بیمارستانی این استان در دست اجراست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 400 تخت بیمارستانی در این استان در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج ؛مهندس پژمان نیک اقبالی، افزود: این تعداد تخت بیمارستانی در شهرهای یاسوج، گچساران، بهمئی و باشت در حال احداث اند که با تکمیل و افزودن آنها به تخت های بیمارستانی، مشکل استان در این رابطه برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین به روند افزایشی ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرهای 17گانه استان بویژه در حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: حاشیه نشینی از چالش های اساسی در حوزه عمران شهری این استان است.

 نیک اقبالی اظهار داشت: سکونتگاه های غیررسمی و ساختمان های غیرمجاز بخش قابل توجهی از جمعیت شهرهای استان بویژه در یاسوج را شامل می شود.

به گفته وی، ارائه خدمات از سوی دستگاه های خدمات رسان به ساکنان این مناطق نیز خود به معضلی مضاعف برای متولیان امر تبدیل شده است.

 وی افزود: یکی از اولویت های مهم در سال جاری مقابله جدی با این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از ضوابط شهرسازی است.

نیک اقبالی، فقدان طرح های جامع و تفضیلی را از مهمترین عوامل مهم در بروز بسیاری از معضلات شهری از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرهای استان اعلام کرد.

معاون عمرانی تصریح کرد: البته بازنگری طرح های جامع و تفضیلی شهرهای 17 گانه این استان ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد و به این منظور تصاویر هوایی از شهرهای مختلف استان گرفته شده است.

وی از فعال شدن شورای ستاد مبارزه با زمین خواری در استان و اهتمام ویژه دولت یازدهم در این راستا اشاره کرد و گفت: سال 94 اقدام های خوبی از سوی نهادهای متولی و نظارتی در این زمینه صورت گرفت.

نیک اقبالی، فعال شدن کمیسیون ماده 100و 99 برای مقابله جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای این استان را نیز از جمله فاکتورها و راهکارهای مهم برای کاهش تخلفات و مقابله جدی با ساخت وسازهای غیرمجاز دانست.

وی با تاکید بر اینکه، نبود نقشه کاداستر یکی از مهمترین دلایل در افزایش بروز زمین خواری است از دستگاه های متولی خواست در اسرع وقت نسبت به تهیه این نقشه مهم اقدام کنند.

معاون عمرانی بیان کرد: براساس اعلام اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان از حدود یک میلیون و 540 هزار هکتار اراضی ملی در استان تنها حدود 611هزار هکتار آن دارای نقشه کاداستر است.

نیک اقبالی تصریح کرد: حدود 99 درصد این اراضی ملی  دارای سند مالکیت هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز