عضو شورای شهر:

در دو سال گذشته هیچ تاکسی و اتوبوسی برای اهواز خریداری نشده است

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۰:۲۵:۰۲
کد خبر: ۳۹۰۶۰۰
در دو سال گذشته هیچ تاکسی و اتوبوسی برای اهواز خریداری نشده است
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر گفت: تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر اهواز در دو سال اخیر هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ،حسین حیدری گفت : با اشاره به عملکرد شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: بضاعت مالی موجود و شرایط اقتصادی در سه سال اخیر مشکلاتی برای شهرداری به وجود آورده و بدین ترتیب، میزان خدمات ارائه‌شده در بخش حمل و نقل عمومی رضایت‌بخش و ایده‌آل نیست.

وی افزود: در سال‌های گذشته هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس شهری 100 میلیون تومان بود که 82.5 درصد هزینه آن با یارانه دولتی و 17.5 درصد نیز از سوی شهرداری پرداخت می‌شد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: از سال 89 تا 91 در طرح نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی که در سراسر کشور با اعمال یارانه دولتی اجرا شد؛ 230 دستگاه اتوبوس شهری برای اهواز خریداری شد.

او عنوان کرد: با قطع یارانه از سال 92، دولت هیچ گونه یارانه‌ای جهت خرید اتوبوس به شهرداری نمی‌دهد. این در حالی است که هزینه خرید اتوبوس واحد از 100 میلیون تومان به بیش از 450 میلیون تومان در سال 94 افزایش یافته است.

حیدری افزود: بنابراین به جز شهر تهران، کلیه کلان‌شهرها در این چند سال اخیر به دلیل قطع شدن یارانه، نتوانستند اتوبوسی را خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تاکسیرانی شهر اهواز، گفت: در 3 سال اخیر هیچ گونه ردیف اعتباری جهت خرید تاکسی از سوی دولت اختصاص داده نشده است بنابراین افراد متقاضی نیز توانایی خرید تاکسی به صورت آزاد را نداشتند و در نتیجه شهر اهواز نیز توانایی خرید تاکسی به صورت آزاد را نداشت و در نتیجه شهر اهواز در زمینه تاکسیرانی نیز هیچ گونه افزایشی نداشته است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: افزایش قیمت اتوبوس و حذف یارانه در سال 94 موجب شده که بخش اتوبوسرانی شهرداری اهواز با هماهنگی شورای شهر، اتوبوس‌های فرسوده ، قدیمی و از کار افتاده را تعمیر و دوباره وارد ناوگان کند و تاکنون 15 دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی و به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه با توجه به جمعیت شهر اهواز، به بیش از 1000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اظهار کرد: این در حالی است که اکنون 300 دستگاه اتوبوس در شهر اهواز فعال هستند. همچنین اکنون 4000 تاکسی در شهر اهواز فعال هستند در حالی که با توجه به جمعیت، این شهر به 10 هزار تاکسی نیاز دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز