مصرف زیاد کباب گوشت قرمز یکی از عوامل ابتلا به سرطان است

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۰:۴۱:۴۲
کد خبر: ۳۹۰۶۱۸
مصرف زیاد کباب گوشت قرمز یکی از عوامل ابتلا به سرطان است
یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف بیش از حد کباب زغالی گوشت قرمز یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان در افراد است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مینا حسن پور کارشناس تغذیه گفت  بافت و مواد گوشت قرمز به واسطه چربی و ارتباط مستقیم با زغال در هنگام کباب، بسیار پیچیده شده و سرطان زا می شود البته همین گوشت قرمز اگر بخار پز یا سرخ شود از میزان سرطان زایی آن کم خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد که برای داشتن یک سبد غذایی سالم بیشتر از گوشت ماهی و در مرحله بعد گوشت مرغ استفاده کنند و تا آنجایی که می توانند گوشت قرمز را کمتر مصرف کنند.
حسن پور تاکید کرد: با وجود اینکه گوشت قرمز سرشار از پروتئین و ویتامین و آهن است که برای کم خونی مناسب می باشد اما باید دقت داشت که به همان اندازه افراط در مصرف آن موجب افزایش کلسترول، فشار خون و سرطان دستگاه های گوارشی می شود.
وی یادآور شد: گوشت ماهی دارای بافتی بسیار نرم بوده و حتی مصرف آن برای کودکان بسیار راحت است ضمن اینکه سرشار از امگا 3 است و یک غذای سالم محسوب می شود.
این کارشناس تغذیه گفت: مصرف محدود گوشت قرمز، افزایش وعده های مصرف ماهی و سبزیجات و میوه جات موجب حفظ سلامتی و تندرستی افراد شده و نقش مهمی در سلامت آنان دارد.
وی از خانواده ها خواست که از همان ابتدا با رعایت فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی سالم، کودکان خود را با تغذیه سالم آشنا کنند و ذائقه آنان را به مواد غذایی نظیر ماهی و سبزیجات و میوه جات عادت دهند.
حسن پور اضافه کرد: رعایت تغذیه سالم، ورزش و تحرک و همچنین پرهیز از مصرف دخانیات علاوه بر حفظ سلامتی و تندرستی افراد موجب شادابی و افزایش طول عمر آنان می شود.
وی افزود: افراد سالم، کارآمد بوده و از بهره وری بالاتری بهره مند هستند و یک جامعه سالم و موفق را تشکیل می دهند.
،سرانه مصرف گوشت قرمز به ویژه به صورت کباب در استان ایلام بسیار بالا است.

=

نظر شما