وداع با اسلحه درپهله زرین آبادشهرستان دهلران

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۱:۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۹۰۶۲۵
وداع با اسلحه درپهله زرین آبادشهرستان  دهلران
این شکارچیان در حرکتی فرهنگی برای پاسداشت طبیعت و حفظ گونه های جانوری اسلخه خود را بر زمین گذاشتند تا نشان دهند که از این پس حامی محیط زیست هستند و از داشته های آن حفاظت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- این شکارچیان در حرکتی فرهنگی برای پاسداشت طبیعت و حفظ گونه های جانوری اسلحه خود را بر زمین گذاشتند تا نشان دهند که از این پس حامی محیط زیست هستند و از داشته های آن حفاظت می کنند.

اقدام این شکارچیان که برای همیشه با شکار خداحافظی کردند در حالی صورت گرفت که خطر انقراض، اکنون جان گونه های جانوری کمیاب حیات وحش استان ایلام را تهدید می کند.

استان ایلام به سبب تنوع طبیعی و برخوداری از موهبت جنگل و دشت های گسترده یکی از مهمترین زیستگاه حیات وحش کشور است که نیازمند حمایت بیشتر مردم و مسئولان برای حفظ گونه های جانوری است.

کل، بز، قوچ، میش، پلنگ، خرس، گربه وحشی (کاراکل)، کبک، تیهو، روباه، شغال، کفتار و گرگ از جمله گونه های مهم حیات وحش این استان به شمار می رود که در سال های گذشته به سبب بی توجهی و شکار بی رویه نسل آنها در معرض نابودی قرار گرفته است.

اقدام شکارچیان پهله زرین آباد در این شرایط حساس حرکتی ارزشمند است که می تواند با حمایت رسانه های مختلف به شکارچیان دیگر مناطق استان نیز تعمیم داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در این باره گفت: این حرکت فرهنگی شکارچیان پهله زرین آباد شایسته قدردانی است زیرا این افراد کاری کردند که در صورت اطلاع رسانی از سوی رسانه ها می تواند به عنوان الگو دیگر شکارچیان استان حتی کشور را نیز شامل شود.

مازیا سلیمان نژاد افزود: نزدیک به 50 شکارچی بخش پهله زرین آباد شهرستان دهلران با هدف کمک به حفظ زیست گونه های جانوری در این اقدام سلاح های خود را به محیط بانان این شهرستان تحویل دادند.

وی ادامه داد: این حرکت بی شک باعث حفظ حیات وحش استان می شود چون شکارچیان با تحویل اسلحه خود سهم بزرگی در تداوم حیات گونه های مختلف جانوری و محیط زیست منطقه ایفا می کنند.

سلیمان نژاد تاکید کرد: بخش پهله زرین آباد به سبب برخورداری از شرایط آب و هوایی و طبیعت زیبای کوهستانی یکی از مهمترین زیستگاه های گونه های مختلف جانوری در استان است که شکارچیان این منطقه با تحویل سلاح های خود از این پس به عنوان دوستدار طبیعت به محیط زیست و حیات وحش خدمت می کنند.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: یکی از اولویت های امسال این دستگاه فرهنگ سازی برای ترویج و حفاظت همگانی از محیط زیست و تشویق شکارچیان استان برای تحویل سلاح های خود و کمک به حفظ گونه های جانوری است.

بخش هشت هزار نفری پهله زرین آباد در 65 کیلومتری شرق دهلران و 140 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام واقع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز