مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:

نیمی از گندم تولیدی استان بوشهر در شهرستان دشتستان برداشت می‌شود

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۴:۴۵
کد خبر: ۳۹۰۷۶۴
نیمی از گندم تولیدی استان بوشهر در شهرستان دشتستان برداشت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان گفت: از ۸۵ هزار تن گندم تولیدی استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد آن در دشتستان از ۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدرضا جهانبخش شامگاه یکشنبه در نشست بررسی وضعیت اراضی گندم دشتستان با اشاره به آغاز برداشت گندم در دشتستان اظهار داشت: این شهرستان قطب کشاورزی استان بوشهر است به‌گونه‌ای که بیش از 70 درصد محصولات کشاورزی این استان در دشتستان تولید می‌شود.

او  با اشاره به برداشت 60 درصد محصول گندم استان بوشهر در دشتستان بیان کرد: از 85 هزار تن گندم تولیدی استان بوشهر بیش از 50 درصد آن در دشتستان از 42 هزار هکتار برداشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی دشتستان تصریح کرد: برداشت گندم در 42  هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شده که از این میزان 10 هزار هکتار آبی و 32 هزار هکتار دیم است.وی ارقام  گندم کشت شده در اراضی آبی دشتستان شامل چمران، افلاک، وریناک و در اراضی دیم کوهدشت و دهدشت  دانست و خاطر نشان کرد: مناطق عمده کشت گندم در این شهرستان، بوشکان، ارم، شبانکاره، آب پخش و سعدآباد است و ارقام کشت شده در اراضی آبی شامل چمران، افلاک، وریناک و در اراضی دیم کوهدشت و دهدشت است.

او از فعالیت 220 دستگاه کمباین در برداشت گندم در دشتستان خبرداد و افزود: در یک دوره 20 روزه 220 دستگاه کمباین،  محصول گندم کشاورزان در دشتستان را برداشت می‌کند.مدیرجهاد کشاورزی دشتستان پیش‌بینی کرد 46 هزار تن گندم از مزارع دشتستان برداشت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز