نقل و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع !!!

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۰۴:۰۵
کد خبر: ۳۹۱۰۹۱
نقل و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع !!!
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: به‌منظور حفظ بهداشت دام و جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی، نقل و انتقال دام باید با مجوز دامپزشکی انجام شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا «علی اصغر شریفی» گفت: با آغاز فصل بهار احتمال شیوع انواع بیماری‌های دام و طیور وجود دارد بنابراین از روستائیانی که تمایل به خرید و فروش دام زنده و نگهداری آن را دارند، درخواست می‌شود نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: روستائیان از هرگونه خرید و فروش طیور بومی به خارج از منطقه‌ای که در آن ساکن هستند به‌ویژه دستفروشان فصلی که در بخش‌های تابعه و یا روستاها نسبت به خرید و فروش اقدام می‌کنند، پرهیز کنند.

او خاطرنشان کرد: هم‌چنین روستائیان در خصوص خرید دام زنده سنگین حتماً نسبت به انجام واکسیناسیون‌های دوره‌ای «تب برفکی، بروسلوز و لمپی اسکین» اطمینان حاصل کنند.

شریفی ادامه داد: هم‌چنین روستائیان در صورت خرید گاو شیری صنعتی از انجام تست سل و بروسلوز و واکسیناسیون آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی البرز در خصوص خرید دام زنده سبک تصریح کرد: علاوه‌بر انجام واکسیناسیون‌های دوره‌ای روستائیان نسبت به انجام مبارزه با انگل‌های خارجی «استفاده از حمام کنه و غیره» نیز اطمینان حاصل کنند.

او گفت: پیش از هرگونه حمل دام باید نسبت به دریافت مجوز بهداشتی حمل اقدام کرده تا در صورت وجود بیماری و یا هرگونه مشکل دیگری در مقصد و یا مبدأ آن، اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید روستائیان نسبت به شست‌وشو و ضدعفونی ماشین حمل دام زنده پیش از بارگیری و بعد از تخلیه آن اطمینان حاصل کرده تا از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از این طریق جلوگیری کنند.

شریفی تشریح کرد: هم‌چنین روستائیان پس از تخلیه دام‌های وارده از سایر نقاط به شهرستان مربوطه، نسبت به اعلام تأیید تخلیه آن به اداره دامپزشکی شهرستان اقدام کنند.مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: انجام موارد ذکر شده، مانع از وقوع بیماری‌های مختلف مانند لمپی‌اسکین و تب‌برفکی و یا آنفلوآنزای پرندگان می‌شود.

او یادآور شد: با هماهنگی به عمل آمده با مأموران انتظامی در صورت مشاهده مواردی از جمله دستفروشی طیور و یا حمل دام بدون مجوز قرنطینه، محموله مذکور توقیف می‌شود و نسبت به برخورد قانونی با فرد خاطی اقدام مقتضی به عمل می‌آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز