رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) در جنوب شرق کشور

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۵۱:۰۸
کد خبر: ۳۹۱۱۳۹
رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) در جنوب شرق کشور
رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) با هشت قرارگاه فرعی و یگانهای رزمی نیروی زمینی سپاه در مرز جالق از توابع شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی امروز با رمز یا رسول الله (ص) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در حاشیه آغاز رزمایش در کنفرانس خبری اظهار داشت: این رزمایش با حضور یگانهای رزمی نیروی زمینی و هوانیروز سپاه جنوب شرق کشور، مرزبانی، نیروی انتظامی، اطلاعات و گروه توپخانه سیستان و بلوچستان و نیز سایر نیروهای رزمی منطقه برگزار می شود.

وی ادامه داد: این رزمایش امنیتی با هدف استحکام بخشی به زیرساخت های امنیتی منطقه به منظور فراهم کردن زمینه های توسعه و آبادانی آغاز شد.

وی افزود: بهبود رابطه سپاه پاسداران انقلاب با مردم منطقه و نشان دادن اراده نظام برای توجه اساسی جنوب شرق نیز از سایر اهداف این رزمایش است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: همچنین از اهداف دیگر این رزمایش می توان به مشارکت مردم بومی در تامین امنیت منطقه و تمرین نیروها به منظور ارتقای توان رزمی و آمادگی همه جانبه در مباحث امنیتی اشاره کرد.

سردار مارانی خاطرنشان کرد: این رزمایش در سه مرحله با حضور نیروی زمینی سپاه چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی برگزار می شود.

نخستین مرحله این رزمایش هم اینک در جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان با حضور سردار علی شادمانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه آغاز شده است و مرحله بعدی آن فردا (چهارشنبه) در 40 کیلومتری مسیر زاهدان- میرجاوه در شهرستان زاهدان برگزار می شود.

زمان اختتامیه این رزمایش نیز روز پنجشنبه همزمان با برگزاری همایش چهار هزار نفری فرماندهان و نیروهای نظامی در مصلی زاهدان است.

حوزه استحفاظی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منطقه جنوب شرق کشور مستقر در سیستان و بلوچستان شامل مناطق مختلف این استان، بخشی از استان کرمان از جمله بم، جیرفت، کهنوج، قلعه گنج، نرماشیر و فهرج و بخشی از استان هرمزگان و همچنین جنوب خراسان جنوبی شهرستان نهبندان می شود.

سراوان در 338 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز