امام جمعه لار:

ورزش باعث دوری جوانان از تهاجم های اخلاقی می شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۲:۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۹۱۱۷۰
ورزش باعث دوری جوانان از تهاجم های اخلاقی می شود
امام جمعه لار گفت: ورزش باعث دوری جوانان از تهاجم های اخلاقی می شود، بنابراین مسوولین ورزش لارستان باید با برنامه ریزی منظم شرایط جذب جوانان این شهرستان به سوی ورزش را فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار برنا از لارستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی سه شنبه در دیدار با کارکنان اداره ورزش و جوانان لارستان با اشاره به اینکه براساس اعتقادات دینی ما خداوند چند مخلوق دارد، اظهار داشت: اولین مخلوقات ملائک بودند که عقل محض داشتند و سالیان سال به عبادت پروردگار مشغول بودند.
وی با بیان اینکه حیوانات دومین مخلوق خداوند بودند که شهوت محض داشتند و عقل در وجود آنها جایی نداشت بلکه به صورت غریزی هدایت می شدند، خاطرنشان کرد: سومین مخلوق خداوند، انسان ها بودند که هم جنبه حیوانی و هم ملکوتی در آنها وجود داشت.
 امام جمعه لار به کم بودن محرکات عقل در جامعه اشاره کرد و افزود: خداوند متعال نیروی شهوانی را برای تمامی موجودات به صورت غریزی در آنها گنجانید اما موضوع عقل غریضی نیست و خداوند تنها در وجود انسان ها تقویت کرد.
حجت الاسلام سید مختار موسوی با بیان اینکه پروردگار متعال بی دلیل نیرویی را در وجود موجودات خلق نکرده است، تصریح کرد: غضب یکی از نیروهایی که که بایستی در وجود انسان ها باشد. غضب لازمه حفظ عزت انسان ها است و اگر این نیرو در وجود آنها نباشد، انسان قادر به دفاع از حریم خود نخواهد بود.
وی در ادامه به نقش ورزش در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: حضور جوانان در باشگاه های ورزشی باعث خارج  شدن نیروی ذخیره شده آنها خواهد شد که این امر مهم باعث می شود تا جوانان ما از تهاجم های اخلاقی در امان باشند.
امام جمعه لار با اشاره به اینکه نقش اداره ورزش و جوانان لارستان در ایجاد تعادل دو نیروی شهوانی و غضب بسیار موثر است، گفت: هر اندازه که شما موفق به گسترش ورزش آقایان و بانوان  و همچنین جذب جوانان به سوی ورزش شوید به همان اندازه نیز به عقلانی شدن جامعه کمک کرده اید.
حجت الاسلام سید مختار موسوی در پایان از مسوولین ورزش لارستان خواست تا در سال """اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل""" برنامه های فوق العاده ای را در جهت تحقق این شعار داشته باشند.
دراین دیدار محمدحسن طیبی؛ رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لارستان  درخصوص عملکرد این اداره کل سخنانی را بیان کرد.
نظر شما