در دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی بررسی شد:

راهکارهای توسعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۰۹:۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۹۱۱۷۲
راهکارهای  توسعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی
در دیدار و گفت و گوی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، راهکارهای توسعه کمی و کیفی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در این دیدار گسترش و توسعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را مرهون تلاش های رسانه های کشور بخصوص رسانه ملی اعلام کرد و گفت: از زمانی که این جشنواره در مشهد پاگرفت و در ابتدا فقط سه استان خراسان رضوی، قم و فارس توفیق برگزاری آن را داشتند تا هم اکنون که علاوه بر داخل کشور در بسیاری از نقاط دنیا این جشنواره برگزار می شود، رسانه ملی نقش بسزایی در رشد و گسترش و بالندگی این جشنواره ایفا کرده است.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه رسانه ملی و مراکز استانهای این سازمان بخصوص صدا و سیمای خراسان رضوی در برگزاری و انعکاس اخبار و رویدادهای این جشنواره، اظهار کرد: شناخت و آگاهی مردم از فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و گسترش دهه کرامت مرهون تلاش های صدا و سیما ست.

جعفری افزود: سطحی نگری در شناخت فرهنگ رضوی از آفت های ترویج فرهنگ رضوی است لذا نیازمند حمایت صدا و سیما، جهت عمق بخشیدن به فرهنگ و معارف رضوی هستیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با ارائه گزارشی از روند شکل گیری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: این جشنواره هم اکنون در همه استان های کشور و 77 کشور جهان برگزار می شود و دارای موضوعات متنوع  فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، دیجیتال،کودک و نوجوان، پژوهشی و بخش بین الملل است.

وی تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی را از دستاوردهای بخش بین الملل این جشنواره عنوان و تصریح کرد: در ابتدا جشنواره فقط در 8 کشور جهان برگزار می شد که این روند رو به رشد جشنواره را  به 77 کشور و بسیاری از نقاط دنیا تسری بخشیده است. هم چنین مجمع خادمان فرهنگ رضوی تشکیل شده که در دوره چهاردهم این مجمع در مشهد تشکیل جلسه می دهد. تهیه و ترجمه کتاب هایی در ابعاد شخصیت و زندگانی حضرت امام رضا(ع) و بطور کلی سبک زندگی رضوی از دیگر اقدامات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در بخش بین الملل جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی در لرستان گفت:  تولیدات مراکز مختلف استان های سازمان صدا و سیما با محوریت فرهنگ رضوی در این جشنواره مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند. هم چنین خبرها و گزارش های تولیدی تلویزیونی و رادیویی در جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها در گیلان داوری می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اعلام آمادگی اینکه  تولیدات این بنیاد در اختیار رسانه ملی قرار گیرد تا همه جامعه بتوانند از این آثار بهره مند شوند گفت: صدها ساعت فیلم، صدها کتاب و آثار فاخر فرهنگی و هنری در طی 13 دوره برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تولید شده است که ما این آمادگی را داریم تا در اختیار  رسانه ملی قرار دهیم تا همه ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) از آنها بهره مند شوند.

ضرورت تشکیل شورای عالی سیاستگذاری جشنواره با حضور رییس رسانه ملی و مدیران مراکز استانهای این سازمان

محسن نصر پور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بزرگ ترین رویداد  فرهنگی و هنری کشور است، بر اهمیت ارتباط و تعامل بیشتر شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشور با جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از شاخص ترین اقدامات فرهنگی و هنری در خصوص نشر و ترویج فرهنگ رضوی است و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی از طرح های قابل اجرا و مخاطب پسند در قالب  تله فیلم، مستند، انیمیشن، نمایش و ... جهت برنامه سازی استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رضوی محور برنامه سازی در مرکز خراسان رضوی است، ادامه داد: دیگر مراکز استانی نیز لازم است در زمینه انعکاس برنامه های متنوع جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ورود جدی داشته باشند.

نصر پور معرفی کارشناسان برجسته در زمینه فرهنگ رضوی از حوزه و دانشگاه و در اختیار قرار دادن کتاب ها، منابع پژوهشی و فصلنامه فرهنگ رضوی از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به این رسانه استانی را خواستار شد و افزود: در زمینه انعکاس برنامه ها و فعالیت های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ظرفیت های فراوانی در این رسانه وجود دارد و ما کاملا آمادگی داریم از تولیدات این جشنواره بهره ببریم.بعنوان نمونه تمایل داریم میهمانان بخش بین الملل جشنواره که از چهره های نخبه جهان اسلام هستند و برای مردم جذابیت فراوانی دارند در برنامه های گفتگو محور ما بخصوص در ایام دهه کرامت حضور یابند.

وی تشکیل شورای عالی سیاستگذاری جشنواره با حضور رییس رسانه ملی و مدیران مراکز استانهای این سازمان را بسیار ضروری دانست و گفت: این مرکز نیز نماینده تام الاختیاری را در ستاد اجرایی جشنواره خواهد داشت تا ما کاملا در جریان رویدادها قرار بگیریم. هم چنین نشست های مستمری را با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سطح مدیران و کارشناسان به منظور پیگیری اهداف و مصوبات این نشست برگزار می کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با استقبال از انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره امام رضا(ع) در برنامه ها و بخش های مختلف خبری این مرکز گفت: در صدا و سیمای خراسان رضوی باز است و ما این امادگی را داریم تا منعکس کننده این رویدادها باشیم و این دیدار نقطه عطفی در ارتباط و تعامل بیشتر ما با این جشنواره خواهد بود.

در این دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی برای بازدید از این بنیاد دعوت به عمل آورد که با استقبال وی روبرو  و مقرر شد مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در آینده نزدیک از بنیاد بین المللی امام رضا(ع) دیدار کند.

یادآوری می شود؛ در این دیدار معاونان اجرایی و فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) همراه با رییس هیات علمی و مسئولان واحدهای خبر و اطلاع رسانی و بین الملل این بنیاد؛ و همچنین معاونان صدا، سیما و رییس مرکزپژوهش های اسلامی و مسئول روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این نشست حضور داشتند و به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

 

نظر شما