ستاد انتخابات ایلام مهیای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۲:۳۷:۵۲
کد خبر: ۳۹۱۱۹۶
ستاد انتخابات ایلام مهیای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است
دبیر ستاد انتخابات ایلام از آمادگی این ستاد برای برگزاری باشکوه مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-عبادالله باقری دبیر ستاد انتخابات ایلام از آمادگی این ستاد برای برگزاری باشکوه مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران اعلام کرد، فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی در اینم دو حوزه انتخابیه تدابیر لازم را برای اجرای مرحله دوم انتخابات که قرار است 10 اردیبهشت برگزار شود اتخاذ کرده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، چرداول، سیروان و ایوان هیچکدام از داوطلبان حائز اکثریت آرا نشدند و در نهایت سلام امینی، سارا فلاحی، جلال میرزایی و لطیف صادقی با کسب بیشترین آرا به مرحله دوم راه یافتند که در این مرحله، مردم این حوزه انتخابیه 2 نامزدی که بیشترین رای را کسب کنند به عنوان نماینده خود در مجلس دهم بر می گزینند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یادآور شد: در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره نیز شادمهر کاظم زاده و علی محمد احمدی برای تعیین تنها نماینده این حوزه انتخابیه در مرحله دوم معرفی شده اند که از میان این دو آن که حائز بیشترین رای به صحن بهارستان راه می یابد.
باقری ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات افرادی می توانند رای بدهند که قبلا در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا اصلا در انتخابات شرکت نکرده و رای نداده اند.
وی اضافه کرد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه هفته آینده یعنی 2 اردیبهشت 95 آغاز و تا ساعت هشت صبح روز 9 پنجشنبه اردیبهشت نیز ادامه خواهد یافت.
دبیر ستاد انتخابات ایلام گفت: با توجه به بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی واجدین شرایط باید حداقل 18 سال تمام را تا روز اخذ رای داشته باشند که بر این اساس متولدین 10 اردیبهشت 77 و قبل از آن می توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان حدود 435 هزار نفر واجد شرایط رای هستند، سه کرسی نمایندگی (2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز