هشدار هواشناسی ایلام در مورد جاری شدن سیلاب

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۳:۵۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۱۲۶۶
هشدار هواشناسی ایلام در مورد جاری شدن سیلاب
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام با اشاره به تداوم بارندگی در روزهای آینده گفت: احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری در نقاط مختلف این استان وجود دارد لذا مسئولان استان بخصوص دستگاه های عضو بحران برای مقابله با سیلاب و کاهش خسارت احتمالی آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلاماعلام کرد،تا اواخر هفته جاری به خاطر پتانسیل سنگین سامانه بارشی مستقر در آسمان این استان امکان آبگرفتگی و اختلال در تردد و احتمال بروز سیلاب در همه نقاط وجود دارد. 
وی افزود: همه نقاط این استان از امروز تا روز جمعه شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید و نیز کاهش دما نسبت به روزهای ابتدای هفته جاری بین چهار تا هشت درجه است.

میهن پرست به دامداران توصیه کرد با توجه به بارش های سنگین رگباری و رعد و برق در پهنه استان، از چرای احشام خود در ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند. 
وی تاکید کرد: سامانه فعلی استقرار یافته در آسمان استان از نوع بارش های خیلی سنگین با پتانسیل وقوع سیلاب است بنابراین در صورت هر گونه تغییر در وضعیت سامانه اخطار و اطلاعیه های لازم از سوی هواشناسی صادر و به اطلاع مردم می رسد. 
بیشترین بارش باران در استان متعلق به ارکواز ملکشاهی است که از اول مهر پارسال تا 10 فروردین سال جاری یک هزار و 16 میلی متر بارش داشته که نسبت به میانگین مدت مشابه سال قبل تر 156 درصد و میانگین بلند مدت 108 درصد رشد داشته است. 
کمترین میزان رشد بارندگی نسبت به میانگین سال گذشته نیز متعلق به مهران با 93 درصد رشد و کمترین میزان رشد نسبت به میانگین بلند مدت با 50 درصد متعلق به سرابله است. 
شهر ایلام هم با 819.8 میلی متر بارندگی از اول مهر پارسال تا 10 فروردین سال جاری، 137 درصد نسبت به میانگین سال قبل تر و 74 درصد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش بارندگی داشته است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز