با حضور رییس کل دادگستری کرمانشاه برگزار شد

مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۰:۴۸:۳۸
کد خبر: ۳۹۱۴۴۸
مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری
مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری مورخ 24/1/95 با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، در این مراسم عدالت خواه با سخت و با اهمیت دانستن کار کارشناسی گفت: آغاز کار کارشناسی هم برای شما نشئه ای در حیات اجتماعی است که به واقع مسیر و راه سختی است . و اساسا هدف از وقتی که برای تشکیل این جلسه می گذاریم تذکار همین اهمیت و سختی راه است چرا که نظر کارشناسی نظر معتنابهی است که به نوعی دربردارنده قضاوت اولیه است و امروز قضای نوین در دنیا مبتنی بر همین ارجاعات کارشناسانه است.

عالی ترین مقام قضائی استان در ادامه سخنان خود با بیان توصیه هایی به کارشناسان ادامه داد: سوگندنامه هایی که تدارک دیده شده را در جایی از محل کار یا منزلتان نصب کنید تا هر روزه بتوانید آن را مشاهده نمایید. فراموش نکنیم امضای این سوگند نامه معاهده و پیمان با خداست. چرا که کارشناس از امنا امت به شمار می روند.

دکتر عدالت خواه خاطر نشان ساخت: سعی کنید نظر خود را در مواردی که نیاز به حضور و معاینه هست مستند به رأی العین خود قرار دهید تا مبادا نظر موهوم و فقط گمانه زنی باشد.

ایشان در ادامه توصیه های خود یادآور شد: وثاقت ، تبحر و تخصص باید توأم باشند تا نظر کارشناسی به اتقان شایسته استناد برسد . وثاقت نتیجه مراعات تقواست و توجه به آن زمینه رحمت و عنایت حق تعالی و اعطای فرقان و قدرت تمییز حق از باطل می شود.

رئیس کل دادگستری در پایان خواهان برگزاری  جلسه مشترک قضات و کارشناسان با هدف هم افزایی و تشکیل کارگروهی متشکل از قضات درباره کار کارشناسی  شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز