رئیس ستاد انتخابات اصفهان: نامزدی که بیشترین رای را کسب کند، وارد مجلس می شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۷:۳۴:۱۰
کد خبر: ۳۹۱۵۰۷
رئیس ستاد انتخابات اصفهان: نامزدی که بیشترین رای را کسب کند، وارد مجلس می شود
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در دور دوم انتخابات حوزه های 'شهرضا و دهاقان' و 'سمیرم'، نامزدی که بیشترین رای را کسب کند، وارد مجلس می شود.
به گزارش برنا از اصفهان ، سید رضا عقدایی افزود : در مرحله دوم انتخابات، کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات قبلی هم در همان حوزه رأی ‌داده باشند یا در هیچیک از حوزه ‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دوم تا نهم اردیبهشت اعلام کرد و گفت: دهم اردیبهشت، دور دوم انتخابات استان اصفهان در دو حوزه'شهرضا و دهاقان' و 'سمیرم' برگزار می شود.

وی تعداد واجدان شرایط رای دادن در حوزه سمیرم را 46 هزار و 436 نفر و در حوزه شهرضا و دهاقان را 130 هزار و 536 نفر اعلام کرد و گفت: متولدین دهم اردیبهشت 1377 به قبل می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: به جز حذف مرحله تایید صلاحیت ها، تمام قوانین و مقررات دور دوم انتخابات با دور اول یکسان است.

عقدایی، این دوره را یکی از بهترین انتخابات در 37 سال گذشته برشمرد و افزود:‌ تاکنون 17 اعتبارنامه منتخبان مجلس شورای اسلامی و پنج اعتبارنامه منتخبان مجلس خبرگان رهبری در استان تایید و تحویل و در دو حوزه 'شهرضا و دهاقان' و 'سمیرم' نیز انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در 20 جلسه گذشته ستاد انتخابات استان 150 مصوبه به تصویب رسیده است، اظهار داشت: برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از رویدادهای بسیار مهم در سیاست داخلی و خارجی بود که باشکوه و درایت کامل رقم خورد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با قدردانی از تلاش اعضای ستاد و مجریان انتخابات گفت: برگزاری انتخابات بسیار خوب ارزیابی شد و رضایت همه اقشار جامعه را بدنبال داشت و رعایت کامل امانتداری توسط اعضای ستاد انتخابات و هیأت های اجرایی نیز صورت گرفت.

فرماندار شهرضا اسفند سال گذشته پس از شمارش آرا گفت: در نهایت حجت الاسلام محمدرضا آقایی و سمیه محمودی با کسب بیشترین آرا در دور دوم رقابت می کنند.

محسن گلابی افزود: هیچیک از 19 کاندیدای حاضر در انتخابات حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان نتوانستند حدنصاب قانونی را کسب کنند و انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی گفت: در این دوره از انتخابات حجت الاسلام محمد آقایی با 16 هزار و 285 و سمیه محمودی با 12 هزار و 324 رأی به دور دوم از انتخابات مجلس راه پیدا کردند.

تعداد نمایندگان منتخب شهرستان های شهرضا و دهاقان یک نفر است.

19 نامزد انتخاباتی هفتم اسفند پارسال برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان برای تصدی یک کرسی نمایندگی با هم رقابت کردند.

شهرستان شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان و شهرستان دهاقان در 96 کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارند.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات سمیرم نیز اعلام کرد: دو نفر از نامزدهای انتخابات حوزه انتخابیه این شهرستان به نام‌ های اصغر سلیمی و بهروز جعفری به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند.

اصغر سلیمی با هفت هزار و 832 رأی و بهروز جعفری با کسب هفت هزار و 444 رأی در مرحله دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

رقابت انتخاباتی در دهمین دوره خود در این حوزه انتخابیه با رقابت 12 نفر و مشارکت 95درصدی مردم برگزار شد.

شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز