استاندار اصفهان اعلام کرد: باید برداشت یک قطره از آب حوضه ی آبریز زاینده رود نیز با حساب و کتاب انجام شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۸:۰۱:۳۴
کد خبر: ۳۹۱۵۱۸
استاندار اصفهان اعلام کرد: باید برداشت یک قطره از آب حوضه ی آبریز زاینده رود نیز با حساب و کتاب انجام شود
دکتر رسول زرگرپور با اشاره به تداوم شرایط خشکسالی شدید و حساسیت آب در حوضه ی آبریز زاینده رود، اظهارداشت: باید برداشت یک قطره از آب حوضه ی آبریز زاینده رود نیز با حساب و کتاب انجام شود .
 
 
به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ای در خصوص آب مورد نیاز فضای سبز شهرداری اصفهان، اظهارداشت: در جلسه ی روز گذشته با وزیر نیرو برای مقابله با خشکسالی پیش رو، برداشت آب شهرداری ها از حوضه ی آبریز زاینده رود نیز مطرح گردید .

زرگرپور با بیان اینکه همه ی مصرف کنندگان آب باید برای عبور از این شرایط خشکسالی مشارکت داشته باشند، افزود: در جلسه روز گذشته با وزیر نیرو، استاندار اصفهان مامور گردید که موضوع آب مصرفی کلان شهر اصفهان و دیگر شهرداریها را بررسی نموده و درخصوص کاهش مصرف و انضباط در برداشتها تصمصم گیری کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در مصرف آب شرب و صنعت در حوضه ی زاینده رود باید رقم قابل توجهی صرفه جویی شود، افزود: البته در بخش کشاورزی برنامه ی توزیعی انقباضی درنظر گرفته شده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه آب منطقه ای باید گزارش جامعی از برداشت شهرداری ها از آب حوضه ی زاینده رود را اعلام کند، گفت: روح طرح جامع ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود انضباط، حسابداری و مدیریت یکپارچه در این حوضه است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در خصوص حوضه ی آبریز زاینده رود روشن شدن سهمیه ها به عنوان یک بحث حقوقی مطرح است، گفت: در ابتدا باید میزان برداشت ها تعیین و سپس سهمیه ها مشخص گردد.

وی بر تشکیل کمیته ای ۳ نفره با محوریت آب منطقه ای و با حضور نماینده ی صنف کشاورزان و شهرداری اصفهان تاکید کرد و گفت: این کمیته وظیفه دارد که تا ۱۰ روز آینده کل میزان برداشت های شهرداری، تعداد چاه های مجاز و غیر مجاز، حجم آب برداشتی، منابع آب و سهم حق آبه ی شهرداری اصفهان از لحاظ حقوقی را اعلام کند.

زرگرپور افزود: شهرداری ها باید ضمن حفظ شادابی و زیبایی شهرها ، به طرح تبدیل فضای سبز شهرها از چمن به سایر گونه ها سرعت بخشند و با استفاده از تکنولوژی و شیوه های نوین آبیاری فضای سبز و استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی در کاهش مصرف آب بکوشند.

وی با اشاره به حساسیت آب در حوضه ی آبریز زاینده رود، گفت: برداشت یک قطره از آب حوضه ی آبریز زاینده رود نیز با حساب و کتاب انجام شود .

استاندار اصفهان افزود: تمام تلاش مدیریت استان احیای حوضه ی آبریز زاینده رود و تحقق طرح جامع ۹ ماده ای است و همه باید دست در دست هم دهند تا این شرایط سخت را با کمترین خسارت پشت سربگذاریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز