معاون استاندارگیلان :

رشد خوبی در بخش های مختلف صنعتی در گیلان داشته ایم

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۸:۲۴:۱۸
کد خبر: ۳۹۱۵۲۹
رشد خوبی در بخش های مختلف صنعتی در گیلان داشته ایم
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان و نماینده ویژه استاندار در کارگروه رفع موانع تولید گفت: با وجود محدودیت ها، رشد خوبی در بخش های مختلف صنعتی در استان داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، محمدحسین اصغریان در جریان بازدید از پروژه ها و واحدهای صنعتی مستقر در ناحیه صنعتی خاله سرا شهرستان تالش با بیان اینکه در بخش های مختلف صنعتی محصولات متنوع بسیاری در استان تولید می شود، افزود: در بخش های مختلف همچون صنایع غذایی، دارو سازی، قطعه سازی و معدنی رشد خوبی را شاهد بوده ایم.

اصغریان اظهار کرد: همچنین در زمینه صنایع سلولزی در یکی دو سال آینده، به عنوان قطب سلولزی کشور حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وی اضافه کرد: در عین حال سعی کردیم در حوزه صنایع دانش بنیان و صنایع نوین نیز گستردگی کارمان را حفظ کنیم و این در واقع یکی از فعالیت های صنعتی ما در استان است که هم اکنون هم به لحاظ کمی و هم کیفی تنوع خوبی در صنایع مان وجود دارد.

نماینده ویژه استاندار در کارگروه رفع موانع تولید گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی که صنعت در کشورمان و در دنیا پیدا کرده، نیاز است که بتوانیم در همه بخش های صنعت این تنوع و گستردگی را حفظ کنیم.

اصغریان ادامه داد: در حال حاضر بیشتر در حوزه صنایع سلولزی، صنایع غذایی ، کشاورزی و دارویی ، توسعه تنوع بیشتر این محصولات را پیگیری می کنیم تا بتوانیم با توجه به قابلیت هایی که استان دارد ، این صنایع را رشد دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت واحدهای سلولزی استان تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن این واحدها در آینده نزدیک، بخش عمده ای از نیاز کشور به فرآورده های سلولزی برطرف می شود و شاهد تحول خوبی در این زمینه خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از ناحیه صنعتی خاله سرا ، پروژه ها و واحدهای صنعتی مستقر بازدید کردند.

سه شهرک و نواحی صنعتی مصوب در گیلان وجود دارد که حدود 700 واحد بهره بردار در آنها فعال است.

با این تعداد واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، برای حدود هشت هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

نظر شما