استاندار در همایش حراست های دستگاه های اجرایی:

پیشگیری از فساد، اعتماد عمومی را تقویت می کند

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۰:۲۸
کد خبر: ۳۹۱۶۲۷
پیشگیری از فساد، اعتماد عمومی را تقویت می کند
استاندار در همایش حراست های دستگاه های اجرایی گفت: پیشگیری از فساد، اعتماد عمومی را تقویت کرده و زمینه رضایت مندی شهروندان را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در همایش و نشست مجموعه حراست های کل دستگاه های اجرایی در سال95 با تبریک سال جدید و اعیاد گذشته و تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) بیان داشت: انقلاب اسلامی در سایه تلاش ها و مجاهدت های جوانان، مردم و روحانیت و رهبری های حکیمانه امام راحل(ره) به پیروزی رسید و با سرنگونی رژیم گذشته زمینه و فرصتی برای بهره برداری از الهامات و دستورات ائمه، پایگاهی مستحکم برای گسترش دین خدا فراهم شد تا دین و دنیای مردم به صورت توامان آباد و تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه"کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دینی و اعتقادی است" تصریح کرد: بایستی به گونه ای کار کنیم که موفقیت نظام جمهوری اسلامی را در پی داشته باشد، نظامی که با انواع و اقسام مشکلات و دشمنی ها مواجه بوده اما به یاری خداوند، رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی و استقامت مردم همه این فشارها و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته است.

استاندار گفت: همه ما وظیفه داریم در هر جا که کار می کنیم با تلاش و جدیت والا بگونه ای رفتار کنیم که ظرفیت های نظام، توانمندی و کارایی آن را روز به روز افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: بایستی خارج از وظایف اداری و سازمانی در جهت ایجاد آرامش، تامین امنیت و رضایتمندی مردم کار کنیم و اگر امنیت موجود در کشور را با وضعیت تنش و ناامنی در کشورهای همجوار منطقه مقایسه کنیم به شرایط ممتاز و برجسته کشور در شاخص های امنیت پی خواهیم برد.

همتی با بیان اینکه"درحال حاضر یک امنیت مطلوب و پایدار با همکاری و مشارکت همه نیروها در کشور فراهم شده است" تصریح کرد: این امنیت بعنوان زیربنا و پیش شرط اساسی برای همه برنامه ها و فعالیت ها توانسته است جمهوری اسلامی را به عنوان یک الگوی مناسب اسلامی برای سایر کشورها مطرح کند.

نماینده عالی دولت از مقام معظم رهبری به عنوان فردی که با تیزبینی و هوشمندی نظام را مدیریت و اداره می کند یاد کرد و عنوان داشت: از راه های ایجاد آرامش در دستگاه های اجرایی، سلامت اداری است و رخنه و نفوذ هرگونه فساد در سیستم اداری می تواند منجر به ناکارآمدی دستگاه شود و در ادامه با سلب اعتماد عمومی زمینه نارضایتی مردم و شهروندان را فراهم کند.

استاندار اظهار کرد: در شرایطی که همه مردم آماده هر گونه جانفشانی و حمایت از آرمان های والای نظام جمهوری اسلامی هستند سیستم اداری باید با توانمندی و سلامت بالا در خدمت به این مردم بعنوان صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مسئولان باشد.

وی با اشاره به ماموریت ها و وظایف سنگین و حساس حراست ها در دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: حراستها در هر جا بایستی به گونه ای کار کنند که امین دستگاه ها باشند و با آگاهی، داشتن تجربه، سعه صدر، سلامت، هوشمندی و دقت وظایف خود را انجام دهند.

همتی بیان داشت: مراقبت از الگوها و فرآیندهای سازمانی از دیگر ماموریت های حراست ها می باشد که می تواند به موقع با پیش بینی و پیشگیری های لازم در سلامت و پویایی سیستم نقش خود را ایفا کنند.

استاندار از حراست ها بعنوان بهترین مشاورین و مجموعه های امین و مورد اعتماد مدیران دستگاه ها نام برد و عنوان کرد: حراست ها در حقیقت برای تامین سلامت سیستم طراحی و شکل گرفته اند لذا وظیفه ای بسیار حساس بر عهده دارند تا مدیران بتوانند با جرات، شهامت و جسارت، تصمیمات لازم از اتخاذ کنند.

وی افزود: حراست ها تضمین کننده سلامت و افزایش دهنده اعتماد سازمانی هستند تا برنامه ریزی و تصمیم گیری درست و دقیق در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان انجام شود.

همتی در ابتدای جلسه از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل اطلاعات و همکاران ایشان در حراست کل که با صداقت، هوشمندی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این همایش مدیرکل اطلاعات استان با بیان نکاتی در خصوص شرح وظایف مجموعه حراست دستگاه های اجرایی اشاره کرد و از افزایش اعتماد سازمانی، مشاور مدیریت سازمان، کمک به سالم سازی محیط، پیش گیری و مقابله با مسائل و مشکلات احتمالی بعنوان بخشی از مهمترین مسئولیت ها و وظایف حراست ها یاد کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر اهمیت و حساسیت کار در مجموعه حراست ها افزایش یافته و بایستی متناسب با وضعیت و شرایط رو به رشد ارتباطات و فناوری های اطلاعات در جامعه امروزی تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ شود.

مدیرکل اطلاعات استان اظهار داشت: فعالیت ها و برنامه های دکتر همتی استاندار در جهت رشد و توسعه استان در حوزه های مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی قابل تقدیر و تشکر است چراکه با ورود ایشان به استان فضایی توام با آرامش و همدلی در جهت توسعه و تعالی هرچه بیشتر فراهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز