یک هزار و ۱۴۴ قاچاقچی کالا و ارز در استان ایلام دستگیر شدند

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۱:۳۰:۲۰
کد خبر: ۳۹۱۷۱۵
یک هزار و ۱۴۴ قاچاقچی کالا و ارز در استان ایلام دستگیر شدند
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام از دستگیری یک هزار و 144 قاچاقچی کالا و ارز طی سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-علی نجات سلیمانی  دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام اعلام کرد،یک هزار و 108 فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز سال گذشته در این استان تشکیل شد که از این تعداد تنها یک پرونده مربوط به قاچاق ارز بود و مابقی به پرونده های قاچاق کالا تعلق دارد.

وی افزود: مهم ترین کالاهای قاچاق کشف شده در این استان شامل مسکرات، مواد محترقه، اقلام ضد فرهنگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، دخانیات و مواد خوراکی بوده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: یک هزار و 144 نفر در ارتباط با این پرونده ها دستگیر و به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی و تحویل شدند.

سلیمانی با اشاره به اینکه یک باند توزیع کالاهای قاچاق نیز سال گذشته در استان ایلام متلاشی شد، تاکید کرد: قاچاقچیان کالا و ارز در این استان پارسال به پرداخت 15 میلیارد و 313 میلیون و 874 هزار و 161 ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
وی گفت: پدیده مخرب قاچاق کالا و ارز علاوه بر آثار سوء اقتصادی که برای کشور به دنبال دارد به عنوان یک چالش جدی اجتماعی نیز حائز اهمیت است.
مدیرکل انتظامی، امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: قاچاق کالا موجب رکود بازار تولیدات داخلی، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و روند رو به رشد بیکاری می ‌شود.
به گفته سلیمانی، برای مقابله با تهدیدات این پدیده مضر باید از ظرفیت تریبون های ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه ها، رسانه های دیداری و شنیداری بهره گرفت تا ضمن برشمردن مضرات استفاده از کالای قاچاق و توجه دادن آحاد افراد جامعه مردم را به سمت بهره گیری از کالاهای تولید داخل سوق دهیم.
وی مهم ترین راهکارهای مقابله ایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت گلوگاه ها و پست های ایست و بازرسی به منظور کنترل دقیق و تشدید بازرسی و ایجاد هماهنگی با استان های همجوار برای تامین امنیت و برقراری ایست و بازرسی در مسیرهای ارتباطی اعلام کرد.
وی همچنین نظارت مستمر دستگاه های ذیربط بر امور کنترلی در سطوح مختلف و برخورد جدیی و سریع دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی با باندهای کلان و اشخاصی که در زمینه قاچاق کالا و ارز فعالیت می کنند را در ریشه کنی این معضل حائز اهمیت دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز