شمار کودکان مبتلا به اوتیسم در خراسان شمالی به ۵۰ نفر رسید

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۳:۳۵:۳۶
کد خبر: ۳۹۱۷۹۳
شمار کودکان مبتلا به اوتیسم در خراسان شمالی به ۵۰ نفر رسید
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در اجرای طرح غربالگری تاکنون شمار کودکان مبتلا به اوتیسم در این استان به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد قزی اظهار کرد: در حالیکه شمار بیماران اوتیسم در جامعه رو به افزایش است ، اما خراسان شمالی با داشتن یک مرکز تخصصی، نیازمند افزایش این مراکز است.

وی در تشریح بیماری اوتیسم افزود: اوتیسم نوعی بیماری اختلال ذهنی است که کودکان دچار مشکلاتی از جمله واکنش به رنگ‌ها، موقعیت‌ها، صداها، تغییرات محیطی، انزوا، عدم ارتباط با پیرامون خود و ... می‌شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه جامعه شناخت کافی نسبت به کودکان مبتلا به اوتیسم ندارند که از تمام ظرفیت‌ها باید برای معرفی این کودکان به جامعه استفاده کرد تا دید مردم به اوتیسم گسترش یابد.

قزی اظهار کرد: با توجه به رشد بیماری اوتیسم در جامعه وجود مرکز تخصصی خدمات و درمان این بیماری در هر استانی ضروری و الزامی است.

وی از وجود یک مرکز تخصصی اوتیسم در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای راه اندازی مرکز اوتیسم در سایر شهرستان‌های استان نداریم.

قزی افزود: مرکز تخصصی اوتیسم امید رهایش شهرستان بجنورد ظرفیت پذیرش ٣۰ بیمار مبتلا به اوتیسم را دارد که انواع خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، مشاوره و ... را به این بیماران ارائه می‌دهد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: وضعیت بهبودی بیماران مبتلا به اوتیسم در استان‌هایی که دارای مرکز اوتیسم هستند ، خوب ارزیابی شده که امیدواریم در خراسان شمالی نیز شاهد موفقیت و عملکرد خوب تنها مرکز اوتیسم استان و بهبود این بیماران باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز