استاندار در نشست کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی:

اراده همه مدیران باید رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرات باشد

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۳:۵۱:۳۱
کد خبر: ۳۹۱۸۰۴
اراده همه مدیران باید رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرات باشد
همتی در این نشست اظهار داشت: باید در حوزه صادرات یک اتفاق معنادار ایجاد کنیم، امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد اقدامی عملی در این راستا از سوی همه مدیران و مسئولان مربوطه باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در نشست کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، اظهارکرد: استان قزوین از ظرفیت های بالا و قابل توجه بالقوه ای در حوزه صادرات برخوردار است که در پی به فعل درآوردن و استفاده حداکثری از آنها هستیم.

استاندار تاکید کرد: تولید کالاها در استان باید با رویکرد توسعه و تقویت صادرات صورت گیرد، این مهم می تواند رونق اشتغال و اقتصاد را با خود به ارمغان بیاورد.

وی در ادامه به هدف گذاری صادراتی استان قزوین برای افزایش صادرات به 800میلیون دلار تا یک میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: دستیابی به این هدف با بسیج همه امکانات و نیروها و اصلاح فرآیندها امکان پذیر است.

همتی در ادامه افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در حمایت از صادرکنندگان و رفع مشکلات آنها و همچنین رصد مستمر وضعیت تجارت و موانع مربوط به آنان می تواند نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات مربوط به فعالان حوزه صادرات ایفا کند.

استاندار در ادامه عنوان کرد: فعالان بخش خصوصی و فعال در عرصه صادرات در صورت مواجهه با هر نوع مشکل و مانع، مدیریت ارشد استان و مدیران مربوطه را در جریان بگذارند تا در رابطه با حل آنها اقدام شود.

همتی تصریح کرد: باید در حوزه صادرات یک اتفاق معنادار ایجاد کنیم و راه نجات کشور در این است که از طریق صادرات، واحدهای تولیدی رونق پیدا کنند و امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد اقدامی عملی در این راستا از سوی همه مدیران و مسئولان مربوطه باشیم.

وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و در این راستا اراده همه مدیران باید رفع مشکلات پیش روی صادرات باشد و در این زمینه همه انرژی و تلاش خود را در این خصوص بکار گیرند.

همتی درباره موضوع صدور برخی کالاهای تولید شده در قزوین از گمرک دیگر استان ها، گفت: در این رابطه باید بررسی دقیق صورت بگیرد و دلایل این موضوع مشخص شود که چرا برخی از فعالان صادراتی ترجیح می دهند تا کالاهای خود را از گمرک دیگر استان ها صادر کنند.

استاندار در ادامه به تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی استان اشاره کرد و گفت: مدیران حوزه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و گردشگری هر هفته یک نشست برگزار کرده و برنامه های خود در رابطه با صادرات را رصد و مورد ارزیابی قرار دهند و گزارش آن را به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ارسال کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه های مرتبط با حوزه صادرات باید به صورت مستمر در گمرک نماینده داشته باشند تا صادرکنندگان دچار مشکل و سردرگمی نشوند.

همتی در پایان در رابطه با بررسی وضعیت به کارگیری ظرفیت های بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در حوزه صادرات بیان داشت: برای رسیدن به این هدف باید تصمیم گیری های مناسب و جلسات منظم برگزار شود، و در جلسات مشکلات واحدهای تولید احصاء شده تا بتوان با یک برنامه ریزی دقیق برای حل آن اقدام مناسب را انجام داد.

شایان ذکر است در این نشست، مقرر شد تا یکی از نشست های کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در حضور صادرکنندگان برگزار شود و جلسه بعدی این کارگروه نیز در محل گمرک استان قزوین برگزار گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز