هزینه خرید یک کلاه ایمنی کمتر از یک برگ جریمه است

۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۲۱:۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۹۱۹۲۲
هزینه خرید یک کلاه ایمنی کمتر از یک برگ جریمه است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: هزینه تهیه و خرید یک عدد کلاه ایمنی کمتر از یک بار اعمال قانون پلیس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ”حمید معین زاده" با طرح این موضوع بیان کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده نکردن از کلاه ایمنی برای راکبین و سرنشین موتورسیکلت مبلغ 600 هزار ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ از خرید یک عدد کلاه ایمنی بیشتر است.

وی تصریح کرد:استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامتی افراد جامعه و با هدف کاهش تلفات جانی و مالی موتورسواران الزامی شده است و توجه به آن امنیت روانی جامعه را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه 75 درصد فوت شدگان سال 94 در معابر درون شهری موتورسیکلت سواران بوده اند و 85 درصد کشته ها بر اثر ضربه به سر و شکستگی استخوان جمجمه و در نتیجه خونریزی مغزی بوده است.

سرهنگ "معین زاده" ضمن توصیه به موتورسیکلت سواران نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز ، ایجاد عمدی صدای ناهنجار ، حمل بار غیر متعارف ، حرکت نمایشی مارپیچ ، تک چرخ ، حمل یدک ، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت، تخلف محسوب می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تا یک ماه اقدام کنند.

وی گفت: هنگام راندن موتور سیکلت بر خلاف خودرو تمام بدن راکب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می گیرد بنابراین توصیه می شود که از کلاه ایمنی مناسب به صورت صحیح و کامل استفاده شود.

معین زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که بارعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راکبان و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

 

نظر شما