انجمن معتادان گمنام (NA) راهی جهت تحقق رویای بهبودی از اعتیاد

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۹۸۹
انجمن معتادان گمنام (NA) راهی جهت تحقق رویای بهبودی از اعتیاد
انجمن معتادان گمنام نهادی غیردولتی و خودجوش از بطن خود جامعه که در سال 1953 میلادی در خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1369 وارد ایران شد و اکنون در بیش از 130 کشور در حال نجات معتادان از چنگال اعتیاد می باشد.

خبرگزاری برنا-ایلام

به گزارش مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان ایلام،با همکاری معنوی مسئولان کشور، امروزه پس از گذشت سال‌ها در کل کشور بیش از 4 هزار گروه بهبودی وجود دارد. در سال 1385 انجمن معتادان گمنام در استان ایلام آغاز به فعالیت کرده و هم‌اکنون پس از گذشت 10 سال در کل شهرهای استان بیش از 30 گروه NA در حال فعالیت است.

انجمن معتادان گمنام در سال 1385 به شماره ثبت 21065 توسط پلیس اطلاعات و امنیت ناجا به ثبت رسیده و مجدداً در سال 1392 از وزارت کشور با همان شماره ثبت مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح ملی دریافت کرده است.

روش اصلی بهبودی و باور این برنامه  "ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر" است. اعضا با صحبت کردن درباره تجربیات و بهبودیشان از مصرف موادمخدر در جلسات مشارکت می‌کنند. جلسات NA در مکانی که توسط گروه اجاره شده است برگزار و توسط اعضای خود انجمن اداره می‌‌شود و هزینه برگزاری جلسات NA و سایر خدمات به طور کامل از کمک‌های داوطلبانه اعضا در حال بهبودی و فروش نشریات به خود اعضا تأمین می‌شود و انجمن هیچ‌گونه کمک مالی خارج از انجمن را نمی‌پذیرد. اکثر جلسات NA به صورت مرتب و هفتگی در زمان و مکان معین برگزار می شود.

در انجمن معتادان گمنام جلسات به 2 صورت برگزار می‌شود:

1- جلسات بسته که فقط مختص افراد معتاد است که در آن شرکت کرده و تجربه خود را از بهبودی در اختیار اعضای تازه‌وارد قرار می‌دهند.

2- جلسات باز که شرکت برای عموم در آن آزاد و یکی از اهداف برگزاری این جلسه معرفی انجمن و چگونگی کارکرد برنامه معتادان گمنام به عموم جامعه است.

اعضای انجمن معتادان گمنام چه کسانی هستند؟

هر فردی که مایل باشد مصرف موادمخدر را قطع کند می‌تواند عضو انجمن معتادان گمنام شود و تمرکز انجمن معتادان گمنام بر روی بیماری اعتیاد است نه ماده مخدر خاصی.

روش بهبودی در معتادان گمنام بر مبنای ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر است که اعضای قدیمی‌تر که به «راهنما» معروف هستند به طور فردی، تجربه بهبودی خود را با اعضای جدیدتر که موسوم به «رهجو» هستند به صورت کاملا رایگان در میان می‌گذارند.

هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام، رهنمودهایی به نام 12 قدم است که اعضا را با اصول روحانی مانند: صداقت، تمایل، روشن‌بینی، ایمان، فروتنی، سپاسگزاری، قدرشناسی، شکرگزاری، دعا و مراقبه، تسلیم در مقابل خواست و اراده خداوند، مشورت و تعهد، بخشش، ایثار، صبر و گذشت و... آشنا می‌کند تا به صورت مداوم در جهت رسیدن به بهبودی در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند.

گمنامی در انجمن معتادان گمنام چیست؟

گمنامی در انجمن معتادان گمنام یک اصل اساسی در فرایند بهبودی معتادان است. در این انجمن اعضا فارغ از هویت شخصی شامل: شغل، سمت و دارایی، مدرک تحصیلی، مقام‌های اجتماعی و... در جلسات شرکت می‌کنند. همه اعضا در قالب یک گروه با یکدیگر مساوی هستند و هیچ عضوی نسبت به عضو دیگر برتری ندارد. "اصل گمنامی" به معتادی که قصد دارد برای نخستین‌بار در جلسات شرکت کند، کمک می‌کند تا احساس امنیت کرده و همچنین فضایی یکسان و برابر را در جلسات بهبودی برای همه اعضا ایجاد می‌کند تا آنها با هر پیشینه‌ای، نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان انجمن، امتیازی نداشته باشند.

پاسخ به درخواست کمک برای ما یک افتخار است:

روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان ایلام: 09185119280

سایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: www.nairan.org

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز