استاندار ایلام: بیشترین خسارت سیل به مزارع کشاورزی و محصولات زراعی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۳:۲۷:۰۴
کد خبر: ۳۹۲۴۶۵
استاندار ایلام: بیشترین خسارت سیل به مزارع کشاورزی و محصولات زراعی است
استاندار ایلام گفت: بیشترین حجم خسارت های ناشی از بارش های شدید باران و وقوع سیل در مناطق مختلف این استان به محصولات کشاورزی و مزارع بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید  استاندار ایلام اعلام کرد،با توجه به اینکه در مناطق جنوبی استان کشاورزان آماده برداشت محصول خود به ویژه گندم می شدند این بارش ها خسارت هایی به زارعان این مناطق وارد کرده که هنوز میزان آن مشخص نیست.

به گفته وی، وقوع سیل و بارش شدید باران و تگرگ بیشتر در شهرهای جنوبی استان از جمله دهلران خسارت بر جا گذاشته و موجب آبگرفتگی برخی منازل مسکونی در این شهر شده است.
استاندار ایلام با اشاره به تماس تلفنی معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور با خود در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در استان افزود: هنوز از میزان و حجم خسارت های به صورت دقیق گزارشی ارائه نشده ولی دولت مصمم به حمایت از خسارت دیدگان است. 
مروارید تاکید کرد: این حوادث تاکنون یک کشته در دهلران داشته و 2 نفر نیز در دهلران و مهران مفقود شده اند که جستجو برای یافتن آنها از سوی گروه های امدادی ادامه دارد.
وی یادآور شد: آب شرب 15 روستای تابعه شهرستان دهلران بخاطر بارش شدید باران و وقوع سیل قطع است که عوامل شرکت آبفا با بهره گیری از توان دستگاه های عضو مدیریت بحران مشغول رفع نقص و وصل شبکه آب هستند.
بارش شدید باران در دو روز گذشته موجب جاری شدن سیل و همچنین آبگرفتگی معابر و اخلال در تردد وسایل نقلیه در برخی مناطق استان ایلام از جمله دهلران شده است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان ایلام بارش باران تا روز جمعه نیز در بیشتر مناطق این استان تداوم دارد و احتمال جاری شدن سیل و افزایش حجم روان آب ها و همچنین آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز