نجات ۱۰۰ خانوار عشایری بازمانده در برف چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۴:۳۱:۲۶
کد خبر: ۳۹۲۵۲۵
نجات ۱۰۰ خانوار عشایری بازمانده در برف چهارمحال و بختیاری
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال بارش باران و برف، تعدادی از عشایر زمین گیر شدند که تا ساعت شش صبح امروز یکصد خانوار از محاصره برف نجات یافتند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ستار فرهادی، گفت: امدادگران به حدود 500خانوار گرفتار در برف در مناطق سخت گذرامداد رسانی کردند.

به گفته وی،تعدادی از عشایر چهارمحال و بختیاری در مناطق سخت گذر و کوهستانی استان در شهرستان های شهرکرد، فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار همچنان زمین گیر شده اند.

وی تاکید کرد: به همین منظور 16 اکیپ امدادی از فرمانداری ها، بخشداری ها، جمعیت هلال احمر و امور عشایر چهارمحال و بختیاری زیر نظر دفتر مدیریت بحران استانداری با پای پیاده برای خدمات رسانی به عشایر اعزام شده اند.

فرهادی با اشاره به سختی و طولانی بودن مسیر دسترسی به عشایر بازمانده در برف افزود: برآورد می شود تا ظهر امروز به 500 خانوار عشایری چهارمحال و بختیاری امدادرسانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: گزارش هایی از تلفات احشام و آسیب به لوازم، وسایل و چادر عشایر بازمانده در برف رسیده که هنوز جمع بندی نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به دنبال بارندگی های اخیر، راه ارتباطی شهرکرد _ فارسان_ کوهرنگ، جاده های شهرستان کوهرنگ و برخی راه های روستایی چهارمحال و بختیاری مسدود شد که با تلاش راهداران اکنون تمامی محورهای ارتباطی استان بازگشایی شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان اردل و حوزه سد کارون 4 هم به علت ریزش کوه جاده ها مسدود بود که این مشکل نیز با تلاش نیروهای راهداری رفع و راه ها بازگشایی شد.

فرهادی عنوان داشت: وضعیت سدهای چهارمحال و بختیاری اکنون عادی گزارش شده است و هنوز در سد کارون 4 میزان و سطح آب هنوز به نقطه سرریز نرسیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای عشایر بازمانده در برف،مواد غذایی، پوشاک و چادر مورد نیاز ارسال شده است.

وی بیان کرد: عشایر، حاشیه نشینان رودخانه ها و سایر مردم و مسافران از رفتن به ارتفاعات و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

فرهادی یادآور شد: شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای مقابله با هرگونه حادثه طبیعی آمادگی و امکانات مورد نیاز را داراست.

به گزارش برنا ، بارندگی های چهارمحال و بختیاری از دو روز گذشته در سطح استان آغاز شد و ارتفاع برف در برخی از نقاط کوهرنگ به 40سانتیمتر رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز