۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود؛

تبریز میزبان اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۱:۰۹:۲۸
کد خبر: ۳۹۲۸۰۲
تبریز میزبان اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی
نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و فرش آذربایجان شرقی به منظور حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه و برخی از اعضای شورای جهانی صنایع دستی، 8 اردیبهشت ماه در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این اجلاس علاوه بر برگزاری دو نشست تخصصی با حضور اعضای شورای جهانی صنایع دستی و نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی، شرکت کنندگان در اجلاس آسیا و اقیانوسیه از بازار فرش مظفریه تبریز بازدید خواهند داشت.

در این راستا نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و فرش آذربایجان شرقی به منظور حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی با حضور میهمانان داخلی و خارجی حاضر در اجلاس آسیا و اقیانوسیه روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

هم چنین در ادامه شرکت کنندگان بعد از دیدار با اساتید دانشکده فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، از قسمت های مختلف دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید خواهند کرد.

تشکیل جلسه با کارآفرینان و تولیدکنندگان نمونه استان و بازدید از شهرستان اسکو و روستای تاریخی کندوان از دیگر برنامه های شرکت کنندگان در اجلاس آسیا و اقیانوسیه طی مدت اقامت خود از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تبریز است.

لازم به ذکر است در نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی که پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه در هتل پارس تبریز برگزار می شود، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به سخنرانی می پردازند.

 

نظر شما