معاون سیاسی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد

مسئولان از ظرفیت های مختلف برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز بهره گیرند

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۶:۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۹۳۰۲۱
مسئولان از ظرفیت های مختلف برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز بهره گیرند
معاون سیاسی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نماز جامعه دینی را به کمال می رساند و جوانان سالم در جامعه دینی پرورش می یابند و تاکید کرد، مسئولان از ظرفیت های مختلف برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج ؛دکترفتاح محمدی، افزود: باید تلاش کرد، جوانان را از اسرار نماز آگاه ساخت و فرهنگ عبادت و عبودیت را با دین پژوهی آنها تقویت نمود.

وی با بیان اینکه، سلامت جامعه در گرو فضائل اخلاقی، دینی ومعنویت است، اظهار داشت: برای گسترش این شاخص ها در سطح جامعه، باید فرهنگ نماز و نیایش نهادینه شود.

محمدی تصریح کرد: پرستش و عبودیت فناناپذیر و ازهمان ابتدای آفرینش انسان وجود داشته ونماز در دین اسلام از ارکان سیاسی و معنوی و ستون‌های بنیادین و معیاری برای پذیرش سایرعبادات تجلی پیدا ‌کرد.

وی با بیان اینکه، مسئولان فرهنگی باید از ابزارهای گوناگونی برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز در سطح جامعه بهره ببرند، گفت: برای گسترش این فرهنگ باید از رسانه‌های جمعی پرمخاطب از جمله تلویزیون، رادیو و سینما بیش از پیش استفاده کرد.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری، یکی از موثرترین روش در گرایش به نماز، پرورش ریشه‌های فطری آن است که پرداختن به این نیاز مقدس بر اساس آیات قرآنی و احادیث موجب اصلاح و تعالی جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، نماز یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است، گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه با اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای نهادینه کردن فریضه نماز گام های موثرتری بردارند.

محمدی گفت: باید راه شناخت نماز و سوق دادن جوانان به فریضه نماز را در دستور کار داشته باشیم و بتوان با جذب جوانان و نوجوانان آنها را از گزند آسیب‌ها در امان نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه، نقش مساجد و متولیان آن در شناساندن جایگاه نماز به جوانان و نوجوانان و داشتن یک تصور درست و معنوی از حضور در مسجد غیر قابل انکار است به تشویق جوانان در آیین‌های عبادی، اجتماعی و معرفی کانون‌های فعال مساجد تاکید کرد.

محمدی با بیان اینکه، عدم توجه به نماز می‌تواند، اولین گام فقر معنوی در افراد و زمینه ‌ساز بروز بسیاری از نگرانی های  روحی و روانی و بی تفاوتی به مسائل مذهبی گردد، گفت: انتظار می‌رود، مسئولان و متولیان فرهنگی فریضه نماز را در جامعه نهادینه کنند.

محمدی با اشاره به اینکه، در جلساتی که به همین منظور برگزار شده، ادارات و ارگان‌ ها تعهداتی در حوزه نماز داشتند، تاکید کرد: اجرایی کردن همه مصوبات و تعهدات الزامی است.

وی با اعلام آمادگی حوزه استانداری در راستای سیاست‌های جدید ستاد اقامه نماز استان، بیان کرد: انتظار می ‌رود، تمامی نهادها و دستگاه‌ها همکاری لازم را در رابطه با اجرای مصوبات این حوزه داشته باشند.

معاون سیاسی افزود:  تاکید شده است تا موانع و مشکلات موجود در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز از سوی ستاد اقامه نماز جمع بندی و به معاونت سیاسی و فرهنگی استانداری اعلام شود.

محمدی بر لزوم پرهیز ازهرگونه موازی کاری از سوی نهادهای دولتی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان تاکید کرد.

دکترمحمدی گفت: معاونت سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری آماده هرگونه همکاری و مشارکت در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز و تحقق برنامه ها و سیاست های ستاد اقامه نماز استان است.

ج/

 

نظر شما