سرمایه گذاری در ۵ قطب اقتصادی خراسان شمالی از اولویت سپاه استان

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۸:۲۳:۲۶
کد خبر: ۳۹۳۰۶۲
سرمایه گذاری در ۵ قطب اقتصادی خراسان شمالی از اولویت سپاه استان
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی سرمایه گذاری در 5 قطب اقتصادی خراسان شمالی را اولویت سپاه استان در راستای محقق شدن شعار سال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سردار سید حسن مرتضوی فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در نشست با مدیران رسانه های استان و اعضای بسیج رسانه محصولات باغی و سردختی، زعفران، نوغانداری، انگور و گیاهان دارویی را به عنوان 5 قطب مادر استان نام برد.

وی با بیان اینکه در این 5 حوزه در سطح کشور جزو استان های اول و دارای بیشترین تولیدات هستیم، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فراهم نبودن زیر ساخت ها نتوانسته ایم استفاده لازم را از تولیدات ببریم.

سردار مرتضوی به عنوان نمونه به تولید سالانه 530 هزار تن محصولات باغی در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان هرساله 143 هزار تن به ارزش یکصد میلیارد تومان به صورت ضایعات از بین می رود.

وی تاکید کرد: اولویت سپاه استان در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است استفاده از اعتبارات برای ساماندهی این شرایط است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی افزود: رسالت رسانه را از یک سو رصد سرعت و پیشرفت در حوزه اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر گزارش اقدامات انجام شده به مردم برای آشنایی با واقعیت ها دانست.

سردار مرتضوی اضافه کرد: تاکید چند باره رهبری در نامگذاری سال ها با موضوع اقتصاد ناشی از این است که در این حوزه آنچنان که باید و شاید اقدام عملی انجام نشده و در حد نظریه و شعار مانده است.

وی گفت: تلاش دنیای امروز این است که اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی گره بزند و به هر میزان که می تواند وابسته خودش کند تا با استفاده از اهرم اقتصادی استقلال ملت را از آنان بگیرد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که کشور ، سال های متمادی را با تهدید و تحریم گذرانده است و بیشترین دستاوردها در حوزه های اقتصادی، امنیتی و دفاعی را در زمان تحریم بدست آورده است.

فرمانده سپاه استان گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است هیچ مسئولی از پاسخ دادن مصون نیست و امسال در حوزه اقدام و عمل هر مسئولی باید پاسخگوی مسئولیتش باشد.

سردار مرتضوی از رسانه های استان خواست تا به سراغ مواد قانونی مزاحم تحقق اقتصاد مقاومتی بروند و با شناسایی موارد و حساس کردن مسئولین مربوطه و همچنین با کمک نمایندگان مجلس در جهت رفع و اصلاح آن قدم بردارند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه تعدادی از مدیران رسانه های استان در خصوص راهکارهای کمک به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و موانع موجود در استان اظهار نظر کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز