استاندار قزوین:

همراهی بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات تولید رضایت بخش است

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۸:۳۵:۱۹
کد خبر: ۳۹۳۱۸۶
همراهی بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات تولید رضایت بخش است
همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: همراهی بخش خصوصی و دولتی در استان برای حل مشکلات و موانع تولید رضایت بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین شنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که در استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تقویت تولید و تلاش برای حفظ واحدهای صنعتی موجود گام گذاشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: اولویت نخست دولت در حوزه تولید در کنار سرمایه گذاری برای اجرای طرح های نیمه تمام یا جدید، حفظ وضعیت واحدهای صنعتی موجود است.

وی اظهار کرد: اگر نسبت به واحدهای تولیدی فعال غفلت بورزیم و فعالیت آنها دچار توقف شود، راه اندازی واحدهای جدید نمی تواند در بخش تولید و اقتصاد تحول و رونق ایجاد کند.

همتی از روند اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار رضایت کرد و افزود: عملی شدن مصوبات این کارگروه بیانگر تلاش و عزم جدی مدیران بانکی و بیمه ای، امور مالیاتی و خدمات رسان برای حل مشکلات تولید و صنعت در قزوین را می رساند.

استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد با همکاری مدیران دستگاه های مسئول، مصوبات باقی مانده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته هرچه زودتر عملی و محقق شود.

استاندار قزوین، همراهی بخش خصوصی و دولتی در استان برای حل مشکلات و موانع تولید را رضایت بخش خواند و گفت: باید از ظرفیت قانونی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای فعال در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری که مشکلات آنها در خصوص تامین انرژی و آب است، حداکثر بهره را گرفت.

همتی با بیان اینکه برای حوزه تولید و سرمایه گذاری در استان با تمام تلاش ظرفیت برای تولید 4هزار مگاوات برق را ایجاد کنیم، اظهار کرد: نیاز واحدها و سرمایه گذاران به انرژی باید در کارگروه فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: نشست های کارگروه فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع هر هفته با مسئولیت سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و نشست های کارگروه اصلی نیز با حضور بنده در هر دو هفته یکبار در سال جاری پیگیری می شود.

استاندار قزوین در ادامه خواستار تهیه گزارشی از عملکرد استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و فعالیت های صورت گرفته در جهت حل مشکلات صنعت و تولید از سوی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و ارسال آن به معاون اول رئیس جمهوری، وزارت کشور، صنعت و اقتصاد و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد.

همتی در ادامه از تهیه بسته پیشنهادی مدیران دستگاه های اجرایی استان برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در قزوین خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با افزایش اختیارات استانی با سرعت بیشتری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

استاندارقزوین با تاکید بر تلاش برای از بین بردن پیچ و خم های اداری بی مورد برای پیشبرد اهداف اقتصادی تعیین شده، گفت: افزایش اختیارات مدیران استانی می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه برخی کارها در استان که با مانع روبرو هستند باید مورد توجه مدیران دستگاه ها قرار بگیرند، در ادامه  افزود: اگر نیت و هدف مدیران خیر و برای پیشبرد کارها باشد شاهد همراهی دستگاه های ملی نیز خواهیم بود.

رییس صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال 94 گفت: از مجموع 408مصوبه این کارگروه که در سال گذشته مورد تصویب قرار گرفته اند، 391مصوبه(96درصد) اجرایی شده است.

علی پرزحمت با بیان اینکه اجرای 4مصوبه نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: اجرای سایر مصوبات باقی مانده نیز نیازمند جدیت، تلاش و همراهی مدیران دستگاه های مربوطه دارد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: قزوین به لحاظ اجرایی کردن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

پرزحمت، بیشترین مصوبات ستاد تسهیل در استان را مربوط به بانک ها دانست و گفت: 50درصد مصوبات این ستاد به مسائل مربوط به بانک ها اختصاص دارد و امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز به ترتیب با 15 و 14درصد در ردیف های بعدی قرار دارند.

این مسوول، بیشترین حجم از نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان را نیز مربوط به امور بانک ها دانست و افزود: 56درصد جلسات ستاد مربوط به بانک ها بوده و امور مالیاتی و بیمه ای نیز در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر تلاش برای تحقق رشد 5درصدی مورد نظر رئیس جمهوری در سال جاری، با اشاره به نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید با عزم و تلاش جدی مدیران برای تقویت بخش تولید و صنعت قدم در راه عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب برداریم.

در این نشست مقرر شد تا در جلسه بعد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات و موانع مربوط به واحدهای حوزه گردشگری مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین که از سال گذشته فعال شده تاکنون 408مصوبه در رابطه با 245واحد تولیدی داشته است.

نظر شما