به ریاست معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری

اولین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در سال جدید

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۹:۲۸:۴۴
کد خبر: ۳۹۳۶۲۳
اولین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در سال جدید
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: همه دستگاه ها و ادارات دولتی باید استراتژی و اهداف طرح های پژوهشی خود را با نگاه به سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری کرمانشاه، اولین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در سال جدید به ریاست معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور مدیران دستگاه ها و سازمان های مختلف برگزار شد. مهندس رضا رحیمی در این نشست اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیران دستگاه ها و ادارات باید در این راستای تحقق عملی این شعار تمامی توان خویش را به کار گیرند.

وی افزود: یکی از اهداف برنامه های مدیریت ارشد استان در سال 95 ، تدوین استراتژی ها و اهداف طرح های پژوهشی براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که این مهم با جدیت دنبال می شود.

این مدیر ارشد خاطرنشان کرد: این پژوهش ها باید کاملاً کاربردی و هدفمند بوده و در راستای توسعه و اشتغال استان در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و ... طرح ریزی شوند.

مهندس رحیمی بخش تولید را از جمله حوزه های مورد توجه دانست و در ادامه عنوان کرد: پژوهش ها باید بر اساس مراحل و فرایندهای تولید در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی طرح ریزی شوند و یافته های آن ها به بهبود روند تولید و رفع مشکلات و موانع موجود کمک کند.

معاون استاندار توجه به شرکت های دانش بنیان را یکی از اولویت های مورد توجه مدیریت استان عنوان کرد.

این مدیر ارشد تاکید کرد: دستگاه ها و ادارات مختلف باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بودجه های پژوهشی برگشت نخورده و در قالب طرح  های مختلف در گردونه اقتصادی استان به چرخش درآید و به اشتغال زایی بیشتر کمک کند.

مهندس رحیمی عدم بهره گیری از خلاقیت ها را یکی از دلایل اصلی بالا بودن نرخ بیکاری در استانی با پتانسیل ها، مزیت ها و استعدادهای دانست.

در همین راستا معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خواهان برگزاری یک نشست فراگیر با محوریت پارک علم و فناری استان و با حضور واحدهای فن آور و شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد دانشگاه رازی و علوم پزشکی شد که در قالب آن به یک هم اندیشی و هم افزایی پیرامون حوزه های مختلف با رویکرد اقتصاد مقاومتی پرداخته شود.

گفتنی است در این نشست برنامه پیشنهادی کمیته تخصصی فناوری و نوآوری استان توسط پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ارایه شد.

همچنین طرح های پژوهشی ارایه شده توسط دستگاه ها و سازمان های مختلف مورد طرح و بررسی قرار گرفت و برخی از آن ها تصویب شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز