پیش بینی ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در رشت و رودبار

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۷:۴۹:۴۳
کد خبر: ۳۹۳۶۷۹
پیش بینی ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در رشت و رودبار
رییس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: 643 شعبه اخذ رأی در مرحله ی دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت و رودبار آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، محمد احمدی پور با اشاره به اینکه در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان که در هفتم اسفند سال گذشته برگزار شد از 11 حوزه ی انتخابیه ی گیلان، 10 نماینده، منتخب مردم شدند افزود: انتخابات  در 2 حوزه ی رشت و رودبار نیز به مرحله ی دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه در حوزه ی انتخابیه ی رشت در دور اول یک نماینده از 3 نماینده ی این شهرستان با کسب حد نصاب آرا به مجلس راه یافت خاطرنشان کرد: در رشت، 4 نامزد که در دور اول بیشترین تعداد آرا را کسب نمودند برای کسب 2 کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: در حوزه ی انتخابیه ی رودبار 2 نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره اینکه براساس قانون یک ماه پس از تأیید مرحله ی اول انتخابات باید مرحله دوم برگزار شود تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته بین شورای نگهبان و وزارت کشور، دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز برگزاری مرحله ی دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در 2 حوزه انتخابیه رشت و رودبار تعداد 643 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: از این تعداد 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.

محمد احمدی پور گفت: تمهید مقدمات و پیش بینی های لازم برای اخذ رأی از قبیل تحویل تعرفه ها و صندوق های انتخابات و آموزش اعضای شعب انجام گرفته است.

رییس ستاد انتخابات استان به مهلت یک هفته ای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم طبق قانون اشاره کرد و گفت: نامزدهای این دور از انتخابات می توانند از دوم تا پایان هشتم اردیبهشت ماه به فعالیت های تبلیغاتی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه قوانین تبلیغات انتخاباتی همانند مرحله ی اول است افزود: طبق قانون، 24 ساعت قبل از برگزاری فرآیند انتخابات انجام تبلیغات ممنوع است.

گفتنی است گیلان 13 کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز