استاندار ایلام: شناسایی چهره های ماندگار فرهنگی حرکتی ارزشمند است

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۷:۱۹
کد خبر: ۳۹۳۷۱۲
استاندار ایلام: شناسایی چهره های ماندگار فرهنگی حرکتی ارزشمند است
استاندار ایلام شناسایی چهره های ماندگار از بین جامعه معلمان در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت هفته معلم در اردیبهشت ماه امسال را حرکتی قابل تقدیر و ارزشمند دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-، محمدرضا مروارید عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: این اقدام آموزش و پرورش در سال جاری برای تجلیل از معلمان برتر بسیار قابل توجه است و باید در سال های آینده استمرار یابد. 
وی با اعلام حمایت استانداری ایلام برای تجلیل از معلمان برتر در سال جاری افزود: در این زمینه حمایت مالی انجام می شود تا آیین بزرگداشت مقام معلم به صورت شایسته، مطلوب و در خور شان این قشر فعال جامعه باشد. 
مروارید با اشاره به تعیین میزان شهریه آزمون های ترمیمی و ارتقای معدل دانش آموزان فارغ التحصیل سنوات گذشته بر توجه و حمایت لازم آموزش و پرورش به شرایط مالی دانش آموزان این استان تاکید کرد. 
وی همچنین خواستار تعیین تکلیف تملک زمین های با کاربردی آموزشی در شهر ایلام شد و بر تلاش برای جذب افراد خیر و مشارکت آنها برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر فضاهای آموزشی در مناطق مختلف این استان تاکید کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال یک نفر به عنوان چهره ماندگار برای معرفی در سطح ملی و 125 معلم در استان به عنوان نمونه انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. 
علی بیرانوند با بیان اینکه پارسال 208 معلم نمونه استان ایلام تجلیل شدند، اظهار کرد: متاسفانه امسال به علت کمبود اعتبار تعداد معلمانی که به عنوان نمونه مورد تجلیل قرار می گیرند به نصف تعداد پارسال کاهش یافته است. 
وی ادامه داد: از این شمار 25 نفر به عنوان نمونه استانی همزمان با بزرگداشت هفته معلم تقدیر می شوند و مابقی معلمان نیز در سطح منطقه ای و شهرستانی تجلیل می شوند. 
بیرانوند همچنین با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف تملک زمین های با کاربردی آموزشی شهر ایلام افزود: مرکز استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است به طوری که تراکم جمعیت در برخی کلاس های درس تا 40 نفر هم افزایش یافته است. 
وی یادآور شد: با توجه به ضرورت موجود باید زمینه ساخت فضاهای آموزشی جدید در استان فراهم شود. 
بیرانوند همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در 27 اردیبهشت ماه بر جذب مشارکت های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی در استان ایلام تاکید کرد. 

 

نظر شما