مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری باید پرداخت شود

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۹۳۹۱۸
سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری باید پرداخت شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار مدیر کل دیوان محاسبات استان با وی، بر پرداخت سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی با اعلام این موضوع گفت: بر اساس بند 3 ماده 13 قانون تشکیل شورا های آموزش و پرورش، شهرداری ها باید 5 درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی را به عنوان سهم این نهاد از مردم اخذ و مستقیما به حساب آموزش و پرورش استان واریز کنند.

وی این اقدام را کمک موثری در جهت توسعه فضا های آموزشی در استان عنوان و تصریح کرد: با توجه به تخریبی و فرسوده بودن بیش از 35 درصد فضا های آموزشی استان، این اقدام در زمینه بهینه سازی، ساخت و توسعه فضا های آموزشی کمک موثری خواهد کرد.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: براساس قانون شوراهای آموزش و پرورش یک در صد از بهای فروش کالا و خدمات کارخانه ها و موسسات خدماتی و تولیدی استان باید به حساب آموزش و پرورش واریز شود که متاسفانه در استان کرمان پرداخت نمی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس ماده 172 اخذ مالیات مستقیم، وجوه پرداختی، تخصیصی و یا کمک های غیر نقدی بلا عوض اشخاص حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز و یا تکمیل مدارس طبق ضوابطی که توسط  وزارت خانه های آموزش و پرورش و امور اقتصادی و دارایی تعیین شده است از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مؤدی انتخاب خواهد کرد قابل کسر می باشد.

محمد محسن بیگی با اشاره به فعالیت قریب 5 هزار مرکز آموزشی در استان کرمان و استهلاک فضا ها و تجهیزات آموزشی مدارس، گفت: سهم 2 درصدی آموزش و پرورش از بودجه های عمرانی استان نیز باید افزایش یابد.

وی از آموزش و پرورش به عنوان زیر بنای توسعه کشور نام برد و خاطر نشان کرد:  توسعه کشور در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مستلزم توجه اصولی و عملیاتی به  آموزش و پرورش است.

 

 

نظر شما