نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

ورزش نباید تحت تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۶:۳۳:۳۲
کد خبر: ۳۹۴۰۹۶
ورزش نباید تحت تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ورزش نباید تحت تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی و مادی قرار بگیرد و عدم حمایت‌های مالی نباید بهانه‌ای برای کم شدن فعالیت‌های ورزشکاران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از ورزشکاران استان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار کرد: در اسلام سلامتی و صحت جسم از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است و سلامت جسمانی یکی از عوامل رشد فرد محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت:خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن به مسلمانان توصیه می‌کند که تا می‌توانید قوی باشید و در تفاسیر آمده است که منظور از قدرت، هر نوع قدرت شامل نظامی و جسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مناسبت‌های ماه مبارک رجب گفت: دیدار با شما ورزشکاران عزیز استان با میلاد پر برکت امام جواد(ع) و امیرالمومنین(ع) تقارن پیدا کرده که امیرالمومنین علی(ع) الگوی ورزشکاران پهلوان است.

وی تصریح کرد: شکست و پیروزی در بعضی مواقع بسیار حساس است و هم برای شخص و هم برای اطرافیان بسیار با اهمیت است و جوانان ما باید از شکست‌ها به عنوان پلی برای رسیدن به پیروزی استفاده کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: آمادگی جسمانی بسیار مهم است، اگر افراد جامعه‌ای از نظر جسمی ضعیف باشند دشمن به آنها طمع می‌کند و جوانان ما باید از نظر جسمانی به حدی قوی و قدرتمند باشند که دشمنان از آنها بترسند.

وی بیان کرد: در اسلام یک قاعده فقهی وجود دارد که هر چیزی به جسم انسان لطمه وارد کند و ضرر داشته باشد حرام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به مولفه‌های اساسی در سلامت جسمانی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های اساسی در سلامت جسمانی غذا می‌باشد که در قرآن توجه و مراقبت در خصوص سلامت غذا صریحا سفارش شده است.

وی افزود: دو نعمتی که انسان معمولا به آن توجه نمی‌کند و زمانی که آنها را از دست می‌دهد از عدم بی توجهی خود پشیمان می‌شود یکی نعمت سلامتی و دیگری نعمت امنیت است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: در شرایط سخت دنیای کنونی که استکبار جهانی هر لحظه در حال توطئه و دسیسه چینی برای برهم زدن امنیت و آرامش در کشورهای اسلامی است، داشتن امنیت بسیار مهم است و ما بخاطر وجود امنیت در کشور، باید خداوند را شاکر باشیم.

وی اخلاق مداری را از ویژگی بارز جوانان ایرانی عنوان کرد و گفت: اخلاق مداری از ویژگی‌های بارز و برجسته جوانان ایرانی است که این ویژگی در ورزشکاران پر رنگتر است و ورزشکاران باید با رعایت اخلاق در جامعه به الگو تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تشویق و رسیدگی در بخش ورزش موجب رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی خصوصا در جوانان و نوجوانان می شود که می‌توانند افتخارات متعددی را برای سطح استان، کشور و حتی در سطح بین‌المللی کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های مالی و اقتصادی در توسعه استعدادهای ورزشی موثر است اما ورزش نباید تحت تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی و مادی قرار بگیرد و عدم حمایت‌های مالی نباید بهانه‌ای برای کم شدن فعالیت‌های ورزشکاران شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز