معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اقتصاد دولتی دیگر جوابگو نیست

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۷:۳۰:۳۸
کد خبر: ۳۹۴۱۸۱
اقتصاد دولتی دیگر جوابگو نیست
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نزدیک به 700 هزار نفر در هرمزگان عضو تعاونی‌ها هستند، از هرمزگان به عنوان استان تعاون و تعاونی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید حمید کلانتری در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان مردمان این استان به عنوان مزرداران واقعی و نمادی برای اتحاد مذاهب و اقوام مختلف دانست و بیان داشت: این امر ظرفیت‌ها و شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان رقم زده است.

وی با بیان اینکه باید شرایط و ظرفیت‌های این استان را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم، اضافه کرد: مهمترین ویژگی هرمزگان، ساحلی بودن و دسترسی به دریا و ساحل به طول صدها کیلومتر در این استان است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تولیدات آبزی، وجود جزایر، صنایع، معادن و بنادر در هرمزگان، اضافه کرد: باید پرسید چرا با این همه ظرفیت، کماکان در این استان مشکلات وجود دارد.

کلانتری با بیان اینکه هرمزگان در مقایسه با دو دهه گذشته در حوزه‌هایی همانند حمل و نقل پیشرفت‌های زیادی کرده است، ادامه داد:‌ برای رونق‌دهی سرمایه‌گذاری نیازمند پیش‌نیازها هستیم و در این راه نگاه و نگرش فرهنگی به سرمایه‌گذاری از سمت مردم یکی از عوامل مهم به شمار می‌رود.

وی گفت:‌ تنگ‌نظری‌ها و تعارفات یکی از دلایل مهم عدم توسعه و عدم ورود سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مختلف کشور است که باید رفع شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای عدم گرفتار شدن سرمایه‌داران در بروکراسی‌های اداری، اضافه کرد: باید سطح مشارکت پذیری در استان را افزایش دهیم و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به 700 هزار نفر در هرمزگان عضو تعاونی‌ها هستند، از هرمزگان به عنوان استان تعاون و تعاونی یاد کرد و افزود: باید از تعاونی‌ها در این استان حمایت همه جانبه داشت و مشکلات آنها را رفع کرد.

کلانتری با بیان اینکه خصوصی سازی باید به معنای واقعی در کشور اتفاق بیفتد، اضافه کرد: دنیا سال هاست که دانسته که اقتصاد دولتی دیگر جوابگو نیست و ما نیز در این راستا باید به سمت اقتصاد تعاون محور پیش برویم.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان پیشنهاد داد طی سا‌ل‌های آینده، یک سال به نام "خوشامد به هرمزگان" نامگذاری شود و تمامی بخش ها از جمله گردشگری باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران و بهبود سایر بخش‌ها فراهم کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز