استاندار اصفهان:

اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می شود

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۷:۴۹:۰۶
کد خبر: ۳۹۴۱۹۰
اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می شود
پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 به نصف جهان می رسد.

به گزارش برنا از اصفهان٬استاندار اصفهان گفت:سازمان کنفرانس اسلامی که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرده که به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌عنوان نماینده آن کشور برای انتخاب شهر نمونه گردشگری، معرفی کنند و شهر اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه های تاریخی و میراثی، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 معرفی شد.

پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بود و جلسه انتخاب شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 در کشور آفریقایی نیجر برگزار شد.

استاندار اصفهان در این باره با بیان اینکه اصفهان تاکنون چهار بار پایتخت ایران بوده است، می گوید: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و پل‌های تاریخی است که سابقه تاریخی آن به 5 هزار سال می‌رسد.

رسول زرگرپور می افزاید: اصفهان هم‌اکنون پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود.

وی تصریح می کند: انتخاب اصفهان به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام فرصت ارزشمندی است که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم که این اتفاق یک رخداد ملی و فرابخشی است و باید از نگاه‌های بخشی در این ارتباط به جد پرهیز کنیم.

زرگرپور تاکید می کند: امروز سیاست و رویکرد دولت تدبیر و امید نهایت استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی است و معتقدیم دولت باید سیاست‌های خود را ابلاغ کرده و بخش خصوصی این سیاستگذاری‌ها را عملی کند.

وی ادامه می دهد: تک تک افرادی که گردشگران با آنها مواجه می‌شوند مانند رانندگان تاکسی، فروشندگان، مغازه‌داران و ... باید آماده این اتفاق مهم باشند و در نوع برخوردها و استقبال از گردشگران نهایت حسن و دقت را به کار گیرند.

زرگرپور یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان را محور گردشگری دانسته و می افزاید: در سال آینده، اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی خواهد شد و امسال نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شده است.

منبع ایمنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز