استاندار در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران:

اقدام و عمل بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید متجلی شود

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۲:۱۸
کد خبر: ۳۹۴۳۱۴
اقدام و عمل بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید متجلی شود
ربیع فلاح جلودار خاطرنشان ساخت: دولت و بخش خصوصی با تمام ظرفیت در کنار هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، با اشاره به این که دولت و بخش خصوصی با تمام ظرفیت در کنار هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارند، بیان داشت: باید با تداوم گفتگوها و پیگیری ها، این روابط در جهت تقویت تولید و فضای کسب و کار استان تحکیم شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که اقدام و عمل بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید متجلی شود، بر بومی کردن آئین نامه های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد و افزود: باید با کاستن از جلسات و بحث های کلی، با اقدام و عمل در مسیرتوسعه و شکوفایی اقتصادی استان گام برداشت.

استاندار راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان را گامی بزرگ برای حل موانع و مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید دانست و یادآور شد: پس از راه اندازی پنجره واحد بخش کشاورزی در روز گذشته، طی امروز پنجره های واحد بخش های صنعت و گردشگری نیز افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

استاندار بر تجمیع و ارائه آمار واحدهای صنعتی استان از سوی صنعت، معدن و تجارت، شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی ظرف یک ماه آینده به عنوان مبنای فعالیت های سال 95 در این راستا تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: موانع تولید در استان با همه جدیت پیگیری و رفع شود و بنده از آغاز حضورم در مازندران همواره بر بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های بخش خصوصی تاکید کرده ام.

وی با بیان این که در برنامه پنجم توسعه کشور، تعاونی ها سهم مهمی در توسعه فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال دارند، گفت: اعتقاد بنده این است که باید در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم و تقویت فضای کسب و کار برای تعاونی ها اولویت قائل شد.

ربیع فلاح با اشاره به این که بالغ بر 1000 میلیارد تومان مشوق در بودجه سال 95 برای توسعه صادرات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: برنامه صاردات محصولات مختلف و بازارهای هدف هر یک از محصولات صادراتی در سال 95 ارائه شود.

فلاح با اشاره به این که انبوه سازان مازندران بالغ بر 1000 میلیارد تومان سرمایه در سراسر استان در اختیار دارند، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای انبوه سازان، باید زمینه حضور آنان در اجرای طرح های عمرانی نیمه تمام طی برنامه ای فراهم شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت خانه مسافر و واحدهای اقامتی غیر مجاز، تاکید کرد: گردشگری، اتاق بازرگانی و جامعه هتلداران استان، در اسرع وقت برنامه ای جهت ثبت، شناسنامه دار نمودن و ساماندهی واحدهای اقامتی غیر مجاز ارائه نمایند.

در این جلسه عبدالله مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان به ارائه گزارشی از اقدامات این شورا در سال 94 ارائه کرد و برخی مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز