پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن محصولات زراعی در شهرستان ملکشاهی

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۷:۳۰
کد خبر: ۳۹۴۴۶۲
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 18 هزار تن محصولات زراعی از مزارع و اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-رحیم اله یار   مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی بیان کرد: شهرستان ملکشاهی 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان امسال 18 هزار هکتار زیر کشت محصول گندم و جو و دیگر حبوبات رفته است.

وی افزود: با توجه به بارندگی های مطلوب فصل زراعی، پیش بینی می کنیم کشاورزان بیشترین میزان برداشت محصول را در مقایسه با سال های گذشته داشته باشند. 
اله یار ارزش اقتصادی 18 هزار تن محصول زراعی این شهرستان را بیش از 320 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 160 میلیارد ریال گندم، 140 میلیارد ریال جو و 20 میلیارد ریال نیز انواع حبوبات خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان یکی از مهمترین منابع مالی مردم محسوب می شود چرا که از 25 هزار نفر جمعیت این منطقه بیش از هشت هزار و 500 نفر به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند.
وی تاکید کرد: در این شهرستان همچنین 750 هکتار باغ میوه نیز وجود دارد که هر ساله بیش از 2 هزار و 500 تن انواع محصولات باغی گردو، انگور، انجیر، هلو و انواع دیگر میوه تولید می شود.
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار گرفته است این شهرستان در سال زراعی با ثبت بارش یک هزار و 237 میلی متری بیشترین میزان بارندگی در سطح استان را به خود اختصاص داد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز